MS Windows
briani 27239
Jensen USB HUB på WinXP Home
Fra : Kasper

Dato : 02-05-03 12:01

Hej ng.

Jeg har problemer med en Jensen USB hub der skal køre på en WinXP
home. Hvis hubben er tilsluttet når jeg booter op kan pc'en ikke
boote, men hvis jeg sætter den til efter opstart virker den
problemfrit.
Nogen der kan hjælpe?

N.B. Der følger ingen drivere med produktet, da den bare burde virke.

/Kasper

Fra : SA

Dato : 02-05-03 12:42

"Kasper" <nospam@today.com> wrote in message
> [...]
> problemfrit.
> Nogen der kan hjælpe?
>
> N.B. Der følger ingen drivere med produktet, da den bare burde virke.

Hej Kasper.

Kan/skal den have ekstern forsyning? For, hvis den kun kører på forsyningen
fra PC'en(kan ikke lige huske om det er 5 eller 12Volt), kan det jo være, at
PC'en har problemer med at dens forsyningsspænding kan levere nok spænding
ved opstart!

/SA

Fra : Kasper

Dato : 02-05-03 13:01

On Fri, 2 May 2003 13:42:10 +0200, "SA" <buffalo_bill@iname.com>
wrote:

>Hej Kasper.
>
>Kan/skal den have ekstern forsyning?
Ja den kører med ekstern sstrømforsyning.

Fra : H.J.Suurland

Dato : 02-05-03 13:50

"Kasper" <nospam@today.com> skrev i en meddelelse
>Hvis hubben er tilsluttet når jeg booter op kan pc'en ikke
>boote, men hvis jeg sætter den til efter opstart virker den
>problemfrit.

Det lyder helt sikkert som en Bios opdaterning, prøv det først. Hjælper det
ikke så prøv at skrive igen.

MVH/Hans

PS. Er det det det en USB 1.1 er USB 2.0 Hub ?

Fra : F.Larsen

Dato : 03-05-03 00:53

> [...]
> home. Hvis hubben er tilsluttet når jeg booter op kan pc'en ikke
> boote, men hvis jeg sætter den til efter opstart virker den

Sjovt, jeg var ude for noget lignede idag. Jeg har lige fået en USB-Flash
harddisk.

Da min skærm har USB hub (sony G420) har jeg monteret 1.8 meter A/B kabel
til skærmens hub så jeg slipper for at kravle rundt på gulvet når USB disken
skal ind/ud.

Efter jeg havde brugt USB disken og disconnect enheden - genstartede jeg
maskinen. problemet var nu at maskinen gik i sort og slet ikke ville starte.
HD lampe m.m. lyste konstant (tegn på reset) - men der skete ikke mere. Man
kunne tænde/slukke maskinen men den kom ikke op og køre med BIOS startop
billede ...

Efter at have taget 220V stikket ud og sat det i maskinen igen kunne den
boote !

Bruger Windows XP Pro - og hardwaren kan ses her:
http://home.cbkn.dk/LowNoise/LowNoise2/A7V266-E.htm

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Spyware/