MS Windows
briani 27239
Messenger.
Fra : Ukendt

Dato : 02-05-03 09:25

Er der nogen, der ved, hvordan man disabler messenger? Jeg har inden for de
sidste par uger modtaget et par meddelelser, der blot stod på skrivebordet,
efter jeg havde vendt ryggen til computere. (eller gået ned for at spise
eller hvad ved jeg). Firewall stopper det ikke.

En af meddelelserne gik ud på, at det, at det var muligt at meddele sig på
denne måde, muliggjorde også, at eventuelle hackere havde fri adgang til
computeren og kunne dræne den for passwords, kontonumre etc., og at man
kunne downloade et prgram fra dem (freeware), der kunne løse det problem -
altså når man var koblet op som f,eks. med ADSL.

Under alle omstændigheder er den slags meddelelser uønskede.

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Madsen

Dato : 02-05-03 12:49

Karsten Jensen skrev:

> [...]
> stod på skrivebordet, efter jeg havde vendt ryggen til computere.
> (eller gået ned for at spise eller hvad ved jeg). Firewall stopper

Det er ikke selve MSN Messenger du skal have dræbt. Det er tjenesten
Messenger som er noget helt andet.
Prøv: <news:3eabceae$0$31961$edfadb0f@dread12.news.tele.dk> men stil
den til Manual eller Disabled i stedet for blot at stoppe den, som
beskrevet.

Se også: <http://www.blkviper.com/WinXP/service411.htm#Messenger>

Madsen.

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-03 23:31

> [...]
> Prøv: <news:3eabceae$0$31961$edfadb0f@dread12.news.tele.dk> men stil
> den til Manual eller Disabled i stedet for blot at stoppe den, som

Tak for hjælpen, Madsen.

Håber, det løser problemet - det finder jeg vel egentlig aldrig ud af med
sikkerhed, hvis jeg ikke længere modtager den slags uønskede henvendelser.
Man ved jo aldrig, om det er en, der fået en bøde for spammail?

Må jeg snart kalde dig for oraklet, om ikke fra Delphi, så fra, hvor du nu
end bor?

Med venlig hilsen

Karsten Jensen

Fra : Madsen

Dato : 02-05-03 23:57

Karsten Jensen skrev:

> Tak for hjælpen, Madsen.

Velbekom.

> [...]
> af med sikkerhed, hvis jeg ikke længere modtager den slags
> uønskede henvendelser. Man ved jo aldrig, om det er en, der fået

Har du prøvet kommandoen 'net send' fra en kommandoprompt som ham
BlackViper-duden snakker om? Det er en måde at teste på om der er
lukket for Messenger-tjenesten.

Jeg kan også anbefale:
<http://www.hsc.fr/ressources/breves/min_srv_res_win.en.html.en>

> Må jeg snart kalde dig for oraklet, om ikke fra Delphi, så fra,
> hvor du nu end bor?

Jeg vil kalde den udtalelse for stærkt overdrevet. :)

Madsen.

Fra : F.Larsen

Dato : 03-05-03 00:58

> Har du prøvet kommandoen 'net send' fra en kommandoprompt som ham
> BlackViper-duden snakker om? Det er en måde at teste på om der er
> lukket for Messenger-tjenesten.

Den her ?
http://www.blackviper.com/WinXP/service411.htm

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Spyware/

Fra : Madsen

Dato : 03-05-03 01:10

F.Larsen skrev:

> Den her ?
> http://www.blackviper.com/WinXP/service411.htm

Nej, den her:
<http://www.blkviper.com/WinXP/service411.htm#Messenger>

| To test for this security vulnerability, at the command prompt,
| (run: cmd.exe) type:
|
| net send 127.0.0.1 hi
|
| If you get a popup "hi" message, you should disable the Messenger
| service.
| If you get an error stating, "The message alias could not be found
| on the network", you are safe.

Madsen.

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-03 00:26

> Nej, den her:
> <http://www.blkviper.com/WinXP/service411.htm#Messenger>

> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.

He, he, det virkede præcis som forudsagt (spået?). Jeg deaktiverede
(disablede) messenger forleden dag efter anvisning, og nu er det også
konstateret, at det virker.

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Madsen

Dato : 04-05-03 00:38

Karsten Jensen skrev:

> He, he, det virkede præcis som forudsagt (spået?).

Ikke en spådom, men bitter erfaring i dette tilfælde ;)

> Jeg deaktiverede (disablede) messenger forleden dag efter
> anvisning, og nu er det også konstateret, at det virker.

Ikke så ringe endda.

Madsen.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 02-05-03 12:52

Karsten Jensen wrote:
> Under alle omstændigheder er den slags meddelelser uønskede.

Jeg bruger Miranda, hvor jeg kan vælge kun at modtage
meddelelser fra personer på min liste. Den største grund
til jeg bruger miranda istedet er dog, at mange af dem
jeg skal i kontakt med bruger ICQ, som Miranda
også kan håndtere. Mange tjenester og kun et enkelt
program, det er dejligt.
http://miranda-im.org
http://miranda-icq.sourceforge.net

Jeg går ikke udfra du vil bruge denne løsning, men det
er én måde. Der findes sikkert bedre (!).

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-03 23:15

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> skrev i en
meddelelse news:3eb25be4$0$48916>
> [...]
> Mvh.
> Mikael Nørrelund Andersen
>
> Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Tak for forslagene, det er altid rart med alternative løsningsmuligheder.

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 12-05-03 15:45

"Karsten Jensen" <bitosnabeladcadslpunktumdk> skrev i en meddelelse
> [...]
> altså når man var koblet op som f,eks. med ADSL.
>
> Under alle omstændigheder er den slags meddelelser uønskede.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Prøv den her side http://www.dougknox.com/ der står meget om messenger og
andre ting om windows, der er b.la et program til at disable messenger.

Mvh Jørgen Nielsen jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk

Fra : mrwolf

Dato : 09-06-03 09:40

Hejsa alle...

Ja jeg er ny her.... men fandt endelig det jeg søgte... Og takket været
jer, ser det ud til at være lykkes...

For det værste ved det var når man spillede, at der så pludselig poppede
en sådan besked op...

<em>mrwolf</em>

http://www.kandu.dk/