MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Erstatning for Win Explorer ?
Fra : Ole Christiansen

Dato : 01-05-03 21:01

Hej
Hvilken filemanager kan anbefales som upgrade for Windows Explorer.
Jeg vil kunne:
- ændre alle filattributter
- have en kommandolinie som følger den aktuelle folder
- gerne have en smart indgang til alle NTFS attributterne på hver fil

I gamle dage i FAT tiden, brugte jeg PC-tools

Fra : Rudi Stegen

Dato : 01-05-03 21:36

Hej Ole Christiansen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Hvilken filemanager kan anbefales som upgrade for Windows Explorer.

Windows Commander (nu Total Commander pga. Microsofts protest)
<http://www.ghisler.com/>. Den kan stort set alt, hvad man drømmer om
plus en hel del mere. Jeg har anvendt den fast siden ver. 2.11 (omkring
1994), og det er det vidunderligste software, jeg har mødt.

(Tip: Læs dens tastaturlayout og sig "mus forbudt". Den først uge er
lidt træg, den næste går det rimelig godt - og efter en måned opdager
du, hvor bekvem og rap den er).

> Jeg vil kunne:
> - ændre alle filattributter

Ja.

> - have en kommandolinie som følger den aktuelle folder

Ja.

> - gerne have en smart indgang til alle NTFS attributterne på hver fil

Formentlig, men jeg har ingen erfaring med NTFS.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Ole Christiansen

Dato : 02-05-03 14:37

Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote in

> Windows Commander (nu Total Commander pga. Microsofts protest)

Hmm, det ligner et gammelt 16-bit program fra FAT tiden, men jeg ved det
ikke. Kan nogen sige om det fungerer i ren 32-bit og på NTFS i både W2K og
XP ?

Fra : Ole Christiansen

Dato : 02-05-03 14:42

Ole Christiansen <ole.christiansen@mailserverinusa.com> wrote in

Arghhh - havde overset denne
http://www.ghisler.com/featurel.htm

Men hører gerne om W2K/XP brugere ?

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 02-05-03 15:41

On Fri, 2 May 2003 13:41:38 +0000 (UTC), Ole Christiansen wrote:

> Arghhh - havde overset denne
> http://www.ghisler.com/featurel.htm
>
> Men hører gerne om W2K/XP brugere ?

Ja, det fungerer fint på w2k og XP.
Det kan godt være at layoutet ikke lige ligner det vildeste, men
programmet er et glimragende bevis på at udseende ikke er alt. Brug lidt
tid på at vende dig til det og du har et fantastisk stykke software.

--
Lars (win-/totalcmd bruger på 5. år)

Fra : Peter Loumann

Dato : 02-05-03 18:33

On Fri, 2 May 2003 16:41:00 +0200, Lars Jørgensen <just@fake.one>
wrote:

> [...]
>programmet er et glimragende bevis på at udseende ikke er alt. Brug lidt
>tid på at vende dig til det og du har et fantastisk stykke software.

Jeg tilslutter mig på alle punkter foregående taler. Og så er det en
tillægsgevinst, at den også kan brygge kaffe

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-05-03 01:59

Hej Peter Loumann, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Og så er det en tillægsgevinst, at den også kan brygge kaffe

Man skal nok prale med, man har købt luksusversionen, hva'!

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Peter Loumann

Dato : 03-05-03 09:41

On Sat, 03 May 2003 02:58:46 +0200, Rudi Stegen
<rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote:

[Total Commander:]

>Man skal nok prale med, man har købt luksusversionen, hva'!

Njarh - det kræver s'mænd bare en bette plugin

http://home1.stofanet.dk/pelo/wincom.html

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Hjulstad

Dato : 03-05-03 10:51

nu vi snakker TC.
Jeg har en mappe med nogle filer. I stifinder bliver alle filerne vist, men
i TC bliver kun 3 af dem vist.
Alle filerne i mappen er .mp3. Der er 15 filer ialt.
I TC er Vis/ alle filer slået til.
Er der nogen der kan give et hint om hvad det kan være?

Mange Tak TH

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-05-03 23:04

Hej Hjulstad, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Jeg har en mappe med nogle filer. I stifinder bliver alle filerne
> vist, men i TC bliver kun 3 af dem vist.
> Alle filerne i mappen er .mp3. Der er 15 filer ialt.

Det lyder sært. Mit eneste gæt er, at de filer, der ikke bliver vist,
er skjulte filer. TC kører ikke med Windows' indstillinger på (bl.a.)
det område (i.e. uanset Windows' indstillinger mht. fx skjulte filer
sættes TC separat op til at vise eller skjule dem).

Prøv at tage en kigger i:
Opsætning -> Indstillinger -> Visning
- og se om der er flueben i "Vis skjulte/systemfiler". (Ellers sæt
det, forstås).

> I TC er Vis/ alle filer slået til.

Dens funktion er blot at slå diverse masker/filtre fra. For at vise
skjulte filer skal dette være angivet i opsætningen (dvs. den jeg har
nævnt ovenfor).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Hjulstad

Dato : 04-05-03 15:17

Hej Rudi.
tak for det. Nu kan jeg se filerne.
Der er dog et: ! på hver fil. Jeg ved ikke hvad det betyder, men mange tak.

Thomas

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 04-05-03 15:32

On Sun, 4 May 2003 16:17:00 +0200, Hjulstad wrote:

> tak for det. Nu kan jeg se filerne.
> Der er dog et: ! på hver fil. Jeg ved ikke hvad det betyder, men mange tak.

!'et betyder at filen er "hidden" (skjult).
Markér filerne, vælg "Files" -> "Change attributes" og fjern hakket ved
"Hidden".

--
Lars

Fra : Lars

Dato : 02-05-03 19:49

In article <b8ts96$js9$2@sunsite.dk>, ole.christiansen@mailserverinusa.com says...

> Hmm, det ligner et gammelt 16-bit program fra FAT tiden, men jeg ved det
> ikke. Kan nogen sige om det fungerer i ren 32-bit og på NTFS i både W2K og
> XP ?

Ikke desto mindre er TC lysår foran Win Explorer, som at sammenligne en raket med et løbehjul.
Dens layout og ide stammer for Norton Commander i de gamle dos dage.

mvh Lars

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 02-05-03 23:47

Lars wrote:
> Ikke desto mindre er TC lysår foran Win Explorer, som at sammenligne
> en raket med et løbehjul. Dens layout og ide stammer for Norton
> Commander i de gamle dos dage.

Hvordan kan TC være lysår foran Win Explorer når dets brugerflade ligner
noget vi andre forlod sidst i 1995. Og fandme om jeg vil give 30$ for et
program der har samme funktionalitet som er indbygget i mit dyrt købte
styresystem.

mvh
Henning

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-05-03 01:57

Hej Henning Præstegaard, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Og fandme om jeg vil give 30$ for et program der har samme
> funktionalitet som er indbygget i mit dyrt købte styresystem.

Der er taget højde for det i prisen. Egentlig ville Christian Ghisler
tage $30,01 for den, men han fraregnede den relative funktionalitet,
som Explorer havde, hvorfor prisen blev $30,00.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Lars

Dato : 30-10-03 23:37

In article <3eb2f572$0$83042$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, onkelhenning@oncable.dk says...

> [...]
> noget vi andre forlod sidst i 1995. Og fandme om jeg vil give 30$ for et
> program der har samme funktionalitet som er indbygget i mit dyrt købte

Nu forholder det sig sådan at Win explorer/stifinder på ingen måde kan sammenlignes med Total
Commander (jvf. løbehjul vs raket analogien). Og nej, dit dyrt købte styresystem med stifinder
har tæt på ingen funktionalitet vedr. filhåndtering, når der sammenlignes med TC.

Det kunne være sjovt at sammenligne features, og dermed den håbløse mangel på disse som
stifinder lider under

--
Best regards

Lars

Fra : CA

Dato : 31-10-03 11:35

Kbh. 31.10.2003

Det er også min erfaring. Total Commander er den bedste Windows
Commander.

vh
Claus A.
Windows/Total Commander-bruger siden 1993.

Fra : goofy

Dato : 02-05-03 07:17

Hej Ole

Jeg kan kun give Rudi Steger ret, og så koster den kun kr. 250,oo hvis
man vil registrere den, billigt for et knaldgodt program

Steen Vinbæk