MS Windows
briani 27239
Log-in problem.
Fra : mbi

Dato : 01-05-03 16:33

Jeg har en velfungerende Xp pro eng som jeg updater manuelt jævnligt. Efter
den sidste update, starter maskinen med en login skærm, selvom der kun er en
enkelt bruger. Den har aldrig gjort det før... Efter system restore funker
alt fint lige som før. Kan nogen kommer med en forklaring, evt. med en måde
man kan lade maskinen starte uden at gå i log-in skærm?

Fra : Jakob Baunsgaard

Dato : 01-05-03 23:58

"mbi" <mbi@mbi.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
måde
> man kan lade maskinen starte uden at gå i log-in skærm?

Jeg havde selv det samme problem på et tidspunkt. _Mener_ det opstod efter
jeg installerede iis, eller hvad det hedder. Se om du har en "inetpub"
folder i c:\
Da jeg tjekkede i brugerkonti i kontrolpanel var der sørme kommet en ny
konto med et mærkeligt navn. Så jeg slettede den. Så var den potte ude.
Jakob

Fra : mbi

Dato : 02-05-03 08:56

> [...]
> Da jeg tjekkede i brugerkonti i kontrolpanel var der sørme kommet en ny
> konto med et mærkeligt navn. Så jeg slettede den. Så var den potte ude.

I mellemtiden har jeg kikket lidt på nettet og det ser ud til, at TweakUI
kan gør tricket. Jeg kan i hvert fald se et punkt ved navn auto log-in. Nu
må jeg teste det.

Fra : Madsen

Dato : 02-05-03 12:57

mbi skrev:

> [...]
> jævnligt. Efter den sidste update, starter maskinen med en login
> skærm, selvom der kun er en enkelt bruger. Den har aldrig gjort

Det er sker efter at du har installeret .Net Framework 1.1.
Du kan gå ned i Start > Kør og skrive: control userpasswords2
Klik på fanebladet Advanced og Advanced igen. Vælg Users,
Højreklik på ASPNet-kontoen og vælg Properties. Placer så et
flueben i 'Account is disabled'.

Hvis du ikke vil have kontoen slået fra så kan du under Users-
fanebladet fjerne fluebenet i 'Users must enter a user name and
password to use this computer'. Du behøver ikke TweakUI for at
klare det.

Madsen.

Fra : mbi

Dato : 02-05-03 15:28

> [...]
> fanebladet fjerne fluebenet i 'Users must enter a user name and
> password to use this computer'. Du behøver ikke TweakUI for at

Det var lige præcist hvad jeg havde brug for. Mange tak.

Fra : Madsen

Dato : 02-05-03 15:30

mbi skrev:

> Det var lige præcist hvad jeg havde brug for. Mange tak.

Velbekom.

Madsen.