MS Windows
briani 27239
screen dump
Fra : Mette og René

Dato : 01-05-03 11:32

Halløjsa

Nogen der kan fortælle mig hvordan jeg laver et screen dump?

MVH René:)

golf2.dk

--
http://rskjaer.subnet.dk/Fister.htm

Fra : Gravse

Dato : 01-05-03 11:37

"Mette og René" <metterene@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> Halløjsa
>
> Nogen der kan fortælle mig hvordan jeg laver et screen dump?
>
> MVH René:)

<snip>
Hejsa.
Du skal trykke på tasterne "alt" og "print screen"
Så kan du trykke "ctrl"+ "v" for at indsætte den i Word f.eks.
Gravse

Fra : Richard Thune

Dato : 01-05-03 11:49

klip
> Du skal trykke på tasterne "alt" og "print screen"
> Så kan du trykke "ctrl"+ "v" for at indsætte den i Word f.eks.
> Gravse
print screen alene giver hele skærmen alså "screen dump"
alt + print screen giver det aktive vindue
R Thune

Fra : Mette og René

Dato : 01-05-03 11:59

> Du skal trykke på tasterne "alt" og "print screen"
> Så kan du trykke "ctrl"+ "v" for at indsætte den i Word f.eks.
> Gravse

Tak for hjælpen!

René

Fra : Edmund

Dato : 01-05-03 11:49

Mette og René wrote:
> Halløjsa
>
> Nogen der kan fortælle mig hvordan jeg laver et screen dump?

Tryk på Print screen knappen, tryk på ALT samtidig hvis du kun vil have
det aktive vindue
og vælg sæt ind (paste) i f.eks paint eller Word

eller brug et screen capture program som f.eks
http://www.gadwin.com/
hvor man kan indstille den til at udvælge et område med musen

se andre free ware og shareware
http://tdconline.tucows.com/scapt95_default.html

MWSnap har mange muligheder
HyperSnap-DX er bedre, men ikke freeware
--
Mvh Edmund

Fra : KAK

Dato : 01-05-03 15:48

Hold Alt-tasten nede og tryk på PrintScreen-knappen.

Så ligger kopien i hukommelsen, så du kan sætte den ind
i dit grafikprogram.

Mvh.
KK

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 01-05-03 23:59

Søg efter "SnagIt" med Google - et genialt skærmfanger-program (og det er
genialt). Kan downloades i fuld prøveversion (mener jeg)!

Lars