MS Windows
briani 27239
Nedlukning af Windows ME??
Fra : Bent Nicholsen

Dato : 30-04-03 23:25

Jeg kan som oftest ikke få afsluttet ME 'korrekt':
Programmet slutter med sort skærm med blinkende cursor ('streg') i øverste
venstre hjørne af skærmen.
Eneste mulighed for nedlukning er herefter at bruge afbryderknappen foran på
PCen (Compaq Presario)
Har andre oplevet tilsvarende?
Kan problemet afhjælpes??

Bent

Fra : René Nielsen

Dato : 01-05-03 09:08

Jeg havde samme prob med ME, efter inst. af SB lydkort. Jeg satte så "PnP by
OS til Enabled" i BIOS. Dette løste mit prob. der havde samme symptomer som
dine. Nu skal det siges, at det var ikke en Compaq - men et ASUS A7V mobo.
Hvis du har den mulighed i BIOS - så prøv!!! Du kan jo intet ødelægge
Det bedste ville være, at du helt skippede ME, det er et OS der aldrig burde
have været sendt på gaden...
Hvis du fortsat ønsker at beholde ME, har du så opdateret ME i Windows
Update? En sidste mulighed er, at du opdaterer din BIOS.
Jeg kan anbefale Win XP Home....
Håber at jeg har givet dig lidt inspiration til at komme videre - good luck.
MVH: René

Fra : Claus Tersgov

Dato : 01-05-03 14:11

"René Nielsen" <rni@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse news:3eb0d5e2$0$63040

> Det bedste ville være, at du helt skippede ME, det er et OS der aldrig burde
> have været sendt på gaden...

Det er det win OS, der kører med færrest problemer. Jeg har brugt det i et par
år, og har aldrig oplevet problemer med ME på een eneste af de maskiner, det
har kørt på. Derimod ser jeg masser af problemer med w2k og xp....

Claus

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 02-05-03 17:38

René Nielsen <rni@jubiimail.dk> wrote:

> [...]
> dine. Nu skal det siges, at det var ikke en Compaq - men et ASUS A7V mobo.
> Hvis du har den mulighed i BIOS - så prøv!!! Du kan jo intet ødelægge

OK - men hvordan 'kommer man ind' i BIOS, hvis adgangen ikke åbnes af
sig selv under boot. På min svogers Compaq (som vi skrev det oprindelige
spm. fra) står der først 'COMPAQ' på skærmen; dette går umiddelbart over
i Windows 'splash screen', som afløses af 'skrivebordet' - altså ingen
(umiddelbar) BIOS-adgang!

--
med venlig hilsen,
Hans

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 02-05-03 20:22

"Hans Henrik Hansen" <h2vh@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
umiddelbart over
> i Windows 'splash screen', som afløses af 'skrivebordet' - altså

På en Compaq er det normalt F10 tasten der skal bruges for at komme
til BIOS (CMOS) indstillingerne.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me, 2000 og XP.

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 03-05-03 09:14

Johnny Nielsen <johnny@wintip.dk> wrote:
> På en Compaq er det normalt F10 tasten der skal bruges for at komme
> til BIOS (CMOS) indstillingerne.

Mange tak - det prøver vi så, næste gang jeg kommer derover! :)

--
med venlig hilsen,
Hans

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 03-05-03 11:40

"Hans Henrik Hansen" <h2vh@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse news:1fudnth.7sc3rh1eeftc0N%h2vh@post6.tele.dk...
> Johnny Nielsen <johnny@wintip.dk> wrote:
> ..
>
> Mange tak - det prøver vi så, næste gang jeg kommer derover! :)

> [...]
Hej
Husk der skal tastes når der er en hvid firkant i øverste højre hjørne af skærmen.
Paul Ø. Sørensen
www.paul.sorensen.as
paul_at_sorensen.as

---