MS Windows
briani 27239
windows sp1
Fra : knoglen

Dato : 30-04-03 15:21

hej

nu har jeg efterhånden fået min maskine op at køre igen, så nu kunne jeg
godt tænke mig at høre om der er andre der har haft problemer med service
packen til xp pro, ved mig låser hele maskinen jeg kan ikke engang starte
den i fejlsikret tilstand

hilsen knoglen

Fra : Pico

Dato : 30-04-03 15:28

knoglen wrote:
> [...]
> jeg godt tænke mig at høre om der er andre der har haft problemer med
> service packen til xp pro, ved mig låser hele maskinen jeg kan ikke

Er det SP 1 til Windows XP du mener ?
Jeg har kørt den et stykke tid nu og også installeret den på en vens maskine
uden nogen problemer.
Det eneste jeg kan erindre at have hørt om problemer er hvis man installere
på en XP der har nogle af de "fuskede" koder, så skal der vist nok lægges
en anden kode ind først.
Pico

Fra : F.Larsen

Dato : 03-05-03 01:13

"Pico" <IPdata@mail.dk> wrote in message
> Det eneste jeg kan erindre at have hørt om problemer er hvis man
installere
> på en XP der har nogle af de "fuskede" koder, så skal der vist nok lægges
> en anden kode ind først.

Jeg har efterhånden opgivet at installere SP1/SP1a - og det er en 100% ok
kode der anvendes (XP Pro). Efter 15 sekunder stoppes installation
(ligegyldligt hvilken dialog man er nået til) med en krypisk fejl om at
installationen ikke kan fortsætte ...

Jeg har hentet nogle værktøjer der skulle kunne ændre koden - men dem kan
jeg ikke få til at virke.

gode ider/forslag modtages meget gerne

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Spyware/

Fra : Madsen

Dato : 03-05-03 01:20

F.Larsen skrev:

> Jeg har efterhånden opgivet at installere SP1/SP1a - og det er en
> 100% ok kode der anvendes (XP Pro).

Forleden installerede jeg SP1 på en kammerats WinXP Pro DK og det
forløb uden problemer.

> Efter 15 sekunder stoppes installation (ligegyldligt hvilken
> dialog man er nået til) med en krypisk fejl om at installationen
> ikke kan fortsætte ...

Hvad siger fejlmeddelelsen helt præcist? Siger den noget med
Kryptografisk service (Cryptographic Service på engelsk).

Madsen.

Fra : Rikke

Dato : 30-04-03 16:11

Jeg havde problemet at Windows genstartede inden det kom i gang, eller det
vil sige, min kunne godt starte op i fejlsikret tilstand uden netværk, så
jeg kunne lave en systemgendannelse. Hvis du kommer til at ville reparere
Windows, så GØR DET IKKE, computeren opfører sig mærkeligt bagefter, og
reparationen tager lige så lang tid som at installere Windows om igen. Jeg
ledte selv længe på Microsoft supportsider, men fandt ikke noget brugbart...
Forresten havde jeg problemet med xp home edition, men der er vist ikke så
stor forskel.

- Rikke =)

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 30-04-03 19:13

> [...]
service
> packen til xp pro, ved mig låser hele maskinen jeg kan ikke engang

Hej

Der kan være problemer med visse hardwaredrivere. Prøv evt. at kigge
lidt på:
http://www.wintip.dk/xp/artikler/sp1.htm

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me, 2000 og XP.

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-03 18:46

jeg haved problemer med at få min scanner til at virke under xp (det er en
AGFA scansnap 1212)
efter at have provet at opdatere driverne til den gik xp i sort og jeg haved
store problemer med at starte maskinen

Fra : Pico

Dato : 01-05-03 22:26

Allan wrote:
> [...]
> efter at have provet at opdatere driverne til den gik xp i sort og
> jeg haved store problemer med at starte maskinen

Det er mærkeligt som tingene føles forskelligt.
Jeg køre med samme skanner, opdaterede drivere fra Agfa og har aldreig
haft vrøvl med den under XP, heller ikke SP 1.
Pico