MS Windows
briani 27239
Ændre opstartssekvens i Win2k?
Fra : HT

Dato : 29-04-03 22:30

Hej NG!

Jeg har lige installeret trådløst netværk i dag, og vil derfor gerne ændre
lidt i rækkefølgen af alle de her programmer, der startes op i bootforløbet.
Det er altså ret ufedt at både AtomTime og ICQ starter op _før_
netværksforbindelsen....

Hvordan gør jeg det? Jeg vil nødt til at geninstallere.....

HT

Fra : John Doe

Dato : 30-04-03 12:29

> [...]
bootforløbet.
> Det er altså ret ufedt at både AtomTime og ICQ starter op _før_

Netværket ér initialiseret før den kommer til login (du har fået tildelt en
IP adresse dér), så det skulle ikke være noget problem. Måske får du først
loadet ikoner i tray efter AtomTime m.v. men det er vel også underordnet?

John

Fra : jens

Dato : 30-04-03 23:56

"John Doe" <john@doe.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> loadet ikoner i tray efter AtomTime m.v. men det er vel også underordnet?

Det kommr an på hvilken form for netvæk det er.

Men sæt de 2 til ikke at starte automatisk, og put en genvej i
start.............

mvh Jens

Fra : HT

Dato : 02-05-03 15:38

"jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >
> Det kommr an på hvilken form for netvæk det er.
>
> Men sæt de 2 til ikke at starte automatisk, og put en genvej i

Det var selvfølgelig en mulighed, men det var nu ikke lige dén løsning jeg
efterlyste.

Det er et trådløst netværk fra Linksys og den WLAN Monitor, der loades under
opstarten og som er en betingelse for at etablere forbindelsen, bliver først
loadet efter navnligt AtomTime, og jeg er sådan set mest interesseret i at
flytte lidt rundt i opstartsrækkefølgen, så WLAN Monitor bliver loadet inden
noget af det andet. Hvis ikke jeg kan gøre det vha. et eller andet program
ell. lign. så må jeg vist bide i det sure æble og reinstallere, så WLAN
kommer som noget af det første.

Er der virkeligt ingen mulighed for det i Win2k? Jeg mener man kan i XP men
det skal jeg ikke nyde noget af foreløbigt!

HT

Fra : jens

Dato : 02-05-03 17:03

"HT" <ht6040@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

men
> det skal jeg ikke nyde noget af foreløbigt!

Du kan jo gå i administration - services og gøre det du vil have startet
sidst til at være af hængig af det som skal starte først.

Desuden kan du i logbogen se præcist hvad det er der går galt i både w2k og
XP.

Der er ikke den store forskel på at lave det i w2k eller XP.

mvh Jens

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-05-03 23:13

In dk.edb.system.ms-windows, HT <ht6040@hotmail.com> says...
> flytte lidt rundt i opstartsrækkefølgen, så WLAN Monitor bliver loadet inden
> noget af det andet. Hvis ikke jeg kan gøre det vha. et eller andet program

Hvad med at load'e en bat-fil med programmerne i (i den korrekte
rækkefølge) ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen