MS Windows
briani 27239
Tælle ram ???
Fra : Jesper Munk Kristene~

Dato : 29-04-03 19:11

Jeg købte forleden en ram blok på 512 mb sd pci133
og satte den i mit system. Jeg fjernede de to andre blokke på hver 128 mb
Der skete så det at den sædvanlige sorte skærm hvor der står "compaq"
dukkede op men der sker ikke andet ( den stod sådan i en halv time) hvad kan
der være galt. ramblokken er en noname udgave,
men der er de to andre også.
System:
800 mhz
80 gb harddisk
256 mb ram (helst 512

Fra : John Vedsegaard

Dato : 29-04-03 19:14

"Jesper Munk Kristenen" <jmk@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kan
> der være galt. ramblokken er en noname udgave,

Er rammen sat ordentlig i? Ellers er den måske deffekt, det er ofte set
før...
Prøv også med den gamle ram.

Fra : Peter

Dato : 29-04-03 19:51

Kan din Compaq køre med ét ram modul ? Nogle pc'er kræver ram i par vis

Fra : Martin K

Dato : 29-04-03 20:47

Peter wrote:
> Kan din Compaq køre med ét ram modul ? Nogle pc'er kræver ram i par
> vis

Er det ikke kun hvis det er RD-Ram?

--
Martin K

Fra : Martin K

Dato : 29-04-03 19:49

Jesper Munk Kristenen wrote:
> Jeg købte forleden en ram blok på 512 mb sd pci133
> og satte den i mit system.

Understøtter dit bundkort så 'store' ram blokke på 512 MB?

--
Martin K

Fra : Lasse Houmøller

Dato : 29-04-03 21:17

"Jesper Munk Kristenen" <jmk@newmail.dk> wrote in message

> [...]
kan
> der være galt. ramblokken er en noname udgave,

Kig lige på den gamle RAM - er det PC100 eller PC133?
Hvis det *er* den korrekte RAM-type, så prøv evt. at sætte klodsen i en vens
computer, og se om den virker der. Ellers må du jo gå ned i forretningen
igen, og få den byttet.

Fra : Leony

Dato : 30-04-03 14:30

> [...]

> 128 mb Der skete så det at den sædvanlige sorte skærm hvor der står
> "compaq" dukkede op men der sker ikke andet ( den stod sådan i en

Compaq computere kan være meget kræsne med hvilke RAM blokke de vil
acceptere.
Tag maskinen med ned til din forhandler og forklar problemet. Når
maskinen er til stede kan forskellige blokke prøves med det samme.
Det forhindrer at du køber endnu en blok som ikke virker.

Vær opmærksom på Martin K's bemærkning - måske understøtter dit bundkort
slet ikke en 512 MB blok RAM.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/