MS Windows
briani 27239
Problem med W2k
Fra : Ukendt

Dato : 29-04-03 06:30

Hej.

Jeg har pludseligt fået nogle problemer med mit Windows 2000. Når jeg booter
op, kommer der en meddelelse fra Outlook Express om, at et andet program
forsøger at sende en mail på mine vegne. Der kommer én af disse kasser for
hver eneste mail jeg har i min indbakke - alle sammen er hvor min computer
forsøger at svare på mailen. Endvidere kan jeg i min Task Manager se, at min
computer starter en net.exe og CMD.exe ved bootup - og den begynder efter
kort tid at starte flere og flere af disse - efter at min computer har været
tændt i 10 minutter har jeg ca. 120 processes kørende. Samtidigt kører den
også en SERVICES.exe, som benytter 100% af min CPU-kraft.

Jeg har kørt virustjek, intet fundet. Jeg har samtidigt kørt Ad-Aware
(nyeste version), heller intet funder.

Nogen idéer til hvad der kan være galt?

Og hvor i min registreringsdatabase finder jeg forøvrigt en liste over de
services der starter ved bootup? ICQ, Messenger mm. ligger sig nemlig ikke
bare i "start" under menuen start.

På forhånd tak.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-04-03 11:36

In dk.edb.system.ms-windows, "Jeppe Vestergaard" <Jeppe(a)dailyrush.dk>
<"Jeppe Vestergaard" <Jeppe(a)dailyrush.dk>> says...
> Nogen idéer til hvad der kan være galt?

Prøv at pløje services.msc igennem. Der står meget godt og man kan
ligeledes ændre meget godt der.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Mogens

Dato : 29-04-03 19:13

"Jeppe Vestergaard" <Jeppe(a)dailyrush.dk> wrote in

> Nogen idéer til hvad der kan være galt?

Kun gætværk her:
Det lyder som en VB script virus som kalder de eksisterende exe progs. Prøv
af søg på *.vbs filer og deaktiver dem har den dato, hvor probs begyndte.
Du deaktiverer ved at omdøbe, og kan hvis det ikke hjalp, bare omdøbe
tilbage.

Husk opdateret OE som blokerer for VBS.

Fra : Erling

Dato : 30-04-03 20:45

"Jeppe Vestergaard" <Jeppe(a)dailyrush.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> også en SERVICES.exe, som benytter 100% af min CPU-kraft.
>
> Jeg har kørt virustjek, intet fundet. Jeg har samtidigt kørt Ad-Aware

Ja, din PC er fyldt med virus, selvom din virustjekker siger det modatte.
Det er jeg næsten sikker på. Jeg har lige en go' vens PC på "værkstedet", en
PC med nøjagtig de samme symptomer. Jeg kunne ikke trods ihærdig søgen finde
djævlen til al den ondskab.
Jeg fik listet et program ind på HDen med navnet "sav32cli.exe". Programmet
fandt 570 virus-inficerede filer,. heraf adskillige vigtige systemfiler i
Win2000. Jeg opgav herefter at reparere og formaterede i stedet HDen. Jeg
hard way, men nu er maskinen clean.
Go' fornøjelse
Du kan evt finde filen på google.

Erling

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-03 23:14

"Erling" <egu@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Win2000. Jeg opgav herefter at reparere og formaterede i stedet HDen. Jeg

Spy-bot - searc and destroy kan også anbefales. Den er gratis. Men
selvfølgelig, er der så mange filer inficeret, at der næsten ikke er noget
styresystem tilbage - tja, så er der kun forhåbningen tilbage om en ikke så
gammel back-up af en datafiler, der sjældent er inficerede. Programmer må
"naturligvis" geninstalleres.

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-03 11:17

Jeg siger tak for hjælpen. Det viste sig, at jeg havde fået en virus, som
mit antivirusprogram ikke fangede.