MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
MCSE Eksamen
Fra : Peter Jensen

Dato : 28-04-03 11:42

Hejsa !

Hvorlang tid tager det at tage en MCSE eksamen ved selvstudie ? Såvidt jeg
ved skal man have 7 MCP. Nu vil du nok sige "det afhænger af hvor meget tid
du bruger på det hver dag, og dit aktuelle videns niveau".

Nogen må kunne sige om det tager 6 mdr. eller 2 år ! I som allerede har en
MCSE må kunne fortælle mig hvormeget tid I brugte på det i hverdagen (aften
timerne).

Jeg ønsker blot en guide-line !

Fra : Jens Jensen

Dato : 28-04-03 16:15

Hvad koster det som selvstudie ??

Fra : Nic

Dato : 28-04-03 17:59

> Hvad koster det som selvstudie ??
Bøgerne ca. 3k - 7x examen til ca. 2k stykket - 15-20k ialt.

Fra : Jens Jensen

Dato : 28-04-03 20:34

Hvor er det billigst at tage eksamenerne ?

Fra : Nic

Dato : 29-04-03 18:21

> Hvor er det billigst at tage eksamenerne ?

Jeg tror prisen er 'standard'. Jeg tog dem på Vejle Handelskole.

Fra : Nic

Dato : 28-04-03 17:58

> Hvorlang tid tager det at tage en MCSE eksamen ved selvstudie ? Såvidt jeg
> ved skal man have 7 MCP. Nu vil du nok sige "det afhænger af hvor meget tid
> du bruger på det hver dag, og dit aktuelle videns niveau".
Korrekt

Det er også en del op til hvor god du er til engelsk. Sybex' bøger som er de bedste imho er på engelsk. Mener ikke der findes
nogen på dansk.

Folk i de engelske grupper snakker om 6-12 mdr. Jeg har dog personligt brugt 12 uger.

> MCSE må kunne fortælle mig hvormeget tid I brugte på det i hverdagen (aften
> timerne).
2 timer / aften.

Fra : Morten Seeberg

Dato : 20-05-03 13:42

> Nogen må kunne sige om det tager 6 mdr. eller 2 år ! I som allerede har en
> MCSE må kunne fortælle mig hvormeget tid I brugte på det i hverdagen
(aften
> timerne).

Jeg havde arbejdet med NT4 professionelt i ca. ½ år før jeg tog alle MCSE
eksamener på 3 måneder. Jeg læste ca. 8 timer 1-2 dage før hver eksamen.

Jeg opgraderede til 2000 med ca. ½ års erfaring, 1 weekend intensiv
selv-studie test med 3 maskiner og bøgerne. 2000 prøverne er efter min
mening ca. 50% sværere (eller bare 50% mere omfattende) end NT4.

2-3 maskiner i netværk i et lille test-lab vil gør tingene mange gange
nemmere for dig!