MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Bærbar uden CD-ROM
Fra : Bo Nielsen

Dato : 28-04-03 10:34

Hvordan får jeg Windows 98 ind på en bærbar P133 uden CD-ROM drev?

Jeg har følgende:
ACER P133 bærbar med diskdrev og PCMCIA-sokkel
Windows 98SE CD-ROM
PCMCIA 10Mbit netkort
2 stationære PC´er kører Windows XP Pro, har 3COM netkort og er forbundet i
en switch og har ADSL.

Hvordan skal en bootdiskette være opsat, for at jeg kan få forbindelse til
mit netværk?
Findes der ikke en imagefil (diskette) på nettet som har en form for
standardopsætning.

Har jeg først forbindelse, kan jeg kopiére mappen Win98 fra CD´en over på
den bærbare og installere den vej.

Fra : H.J.Suurland

Dato : 28-04-03 12:03

"Bo Nielsen" <bo.nielsen@jur.ku.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan får jeg Windows 98 ind på en bærbar P133 uden CD-ROM drev?
Her er en af de metoder jeg har brugt:

Lavede en boot diskette med alle win 98 commando filerne på, started op på
den og installererede Norton Commandor (For DOS) ved hjælp af den diskette
som følger med NC.

Derefter forbandt jeg den bærebare til en anden PC (som havde CD drev) med
et almindelig link kabel til parallel portene, og gennem NC kopierede jeg
windows 98 CD'en over den bærebare og installerer den derfra.

Med venlig hilsen
Hans

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 26-04-03 21:09

"Bo Nielsen" <bo.nielsen@jur.ku.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan får jeg Windows 98 ind på en bærbar P133 uden CD-ROM drev?

Her kan du se hvordan, og links til programmer.

http://www.reconnectit.dk/Filflytning.asp

Med venlig hilsen

Peter Brandt Jørgensen
www.peterbj.dk (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!)

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 28-04-03 20:16

Sorry. Min gamle pc, har glemt hvad klokken og datoen er, og var lidt
bagud......
Korrigeret ny.