MS Windows
briani 27239
Drev virker ikke i XP
Fra : Rasmus Jakobsen

Dato : 27-04-03 13:04

Hej,

min svigermors computer tér sig underligt. Windows XP har besluttet sig for
at boykotte både diskettedrevet, DVD-drevet og CD-brænderen. Ingen af de tre
kan bruges til at læse på i XP. Fejlmeddelelsen lyder: "A:/ er ikke
tilgængelig. Forkert funktion". Nero Burning Rom kan dog stadig bruge
CD-brænderen til at brænde med...

Booter jeg i Win98, er der derimod ingen problemer overhovedet. Så det ER
helt entydigt et softwareproblem.

Jeg har prøvet at fjerne de tre enheder under System-Enhedshåndtering, og
computeren finder dem så igen og geninstallerer dem, når jeg rebooter. Det
løser bare ikke problemet

Skal jeg mon geninstallere WinXP?

Is there a Wizard in this Village?

Rasmus / Ringkøbing

Fra : Leony

Dato : 27-04-03 16:05

"Rasmus Jakobsen" <rbhnospam@wanadoo.dot.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lyder: "A:/ er ikke tilgængelig. Forkert funktion". Nero Burning Rom
> kan dog stadig bruge CD-brænderen til at brænde med...

Hvis det er en Plextorbrænder og du har Plextools installeret, så prøv
at fjerne denne fra Start (så den ikke starter sammen med Windows).

> Jeg har prøvet at fjerne de tre enheder under
> System-Enhedshåndtering, og computeren finder dem så igen og
> geninstallerer dem, når jeg rebooter. Det løser bare ikke problemet

Måske hvis du fjerner controllerne i stedet for enhederne.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Rasmus Jakobsen

Dato : 27-04-03 16:50

"Leony" skrev
> Hvis det er en Plextorbrænder og du har Plextools installeret, så prøv
> at fjerne denne fra Start (så den ikke starter sammen med Windows).

Det er det, men Plextools starter ikke op.

> Måske hvis du fjerner controllerne i stedet for enhederne.

Det har jeg nu prøvet, det hjalp ikke.

Computeren har 2 harddiske monteret på samme IDE-kabel, og så brænder og
DVD-drev monteret på samme. Dertil ét diskettedrev.

DVD-drevet og diskettedrevet melder fejl på samme måde (F:/ er ikke
tilgængelig. Forkert funktion), men brænderen forsøger at læse på CD-rommen,
vinduet forbliver bare tomt...

Ellers tak!

Fra : Leo.E

Dato : 27-04-03 19:07

"Rasmus Jakobsen" <rbhnospam@wanadoo.dot.dk> wrote in message news:<b8ggvg$nas$1@sunsite.dk>...
> [...]
> computeren finder dem så igen og geninstallerer dem, når jeg rebooter. Det

De er vel ikke deaktiveret i XP,
det er ikke altid W98 & XP går lige godt i spænd.
Hilsen: Leo

Fra : Rasmus Jakobsen

Dato : 27-04-03 20:03

> De er vel ikke deaktiveret i XP,
> det er ikke altid W98 & XP går lige godt i spænd.

Nej, W98 og XP ligger på hver sin harddisk og booter helt separat.
Hvordan kan man da se, om drevene er "deaktiveret"?

Fra : Leo.E

Dato : 28-04-03 08:14

"Rasmus Jakobsen" <rbhnospam@wanadoo.dot.dk> wrote in message news:<b8h9g5$8qo$1@sunsite.dk>...

> Nej, W98 og XP ligger på hver sin harddisk og booter helt separat.
> Hvordan kan man da se, om drevene er "deaktiveret"?

Kontrolpanel - system - hardware - enhedshåndtering -
diskettedrev - dvd/cdromdrev - dobbeltklik
Hilsen: Leo

Fra : Rasmus Jakobsen

Dato : 29-04-03 11:59

Drevene er ikke deaktiverede....

Fra : Rasmus Jakobsen

Dato : 02-05-03 11:20

Rasmus Jakobsen <rbhnospam@wanadoo.dot.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b8ggvg$nas$1@sunsite.dk...
> [...]
> computeren finder dem så igen og geninstallerer dem, når jeg rebooter. Det

Når der ikke er nogen her i NG'en, der kan hjælpe, hvordan skal jeg så få
løst det dødirriterende problem? Er der nogen, der har et forslag?

Mvh.
Rasmus

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 02-05-03 11:50

"Rasmus Jakobsen" <nospam@rbh.atwanadoo.dk> skrev i en meddelelse > >
> [...]
> >

> Når der ikke er nogen her i NG'en, der kan hjælpe, hvordan skal jeg så få
> løst det dødirriterende problem? Er der nogen, der har et forslag?

Kør W98. Din svigermor vil ikke opdage forskellen
Carsten

Fra : Leony

Dato : 02-05-03 12:58

> Når der ikke er nogen her i NG'en, der kan hjælpe, hvordan skal jeg
> så få løst det dødirriterende problem? Er der nogen, der har et
> forslag?

Prøv at geninstallere XP, evt repair til at starte på.

Hvis ikke det hjælper kunne du måske prøve at søge lidt via Google og
Google Groups.

Fra : Rasmus Jakobsen

Dato : 09-05-03 12:00

> [...]
> computeren finder dem så igen og geninstallerer dem, når jeg rebooter. Det

Prøv om ikke løsningen ligger gemt her:
http://support.microsoft.com/?kbid=315350

Fra : Rasmus Jakobsen

Dato : 09-05-03 17:49

Yes, det var InCD, der skulle afinstalleres, og så funker alt igen