MS Windows
briani 27239
Kan ikke fjerne skrivebeskyttelse fra file~
Fra : Onkel Ond

Dato : 26-04-03 21:58

Hej NG.

Har netop været igennem en re-install af win XP pro, og har fået et
sært problem, som jeg ikke umiddelbart kan finde en løsning på...: Når
jeg kigger i atributterne for filer og mapper (ALLE filer og mapper!)
er der en grøn firkant i "Skrivebeskyttet" -fjerner jeg den, får jeg
spørgsmålet om hvorvidt det skal gælde kun for denne mappe, eller også
for undermapper og filer. Jeg vælger at fjerne atributten for alle
filer og mapper, klikker på OK og venter.
Når windows er færdig, og jeg tjekker atributterne igen, er der sørme
stadig en grøn firkant i feltet for "Skrivebeskyttet" -ligegyldigt
hvad jeg gør, bliver den ved med at være der, og det driver mig til
vanvid... eller næsten, da.
Det eneste jeg har kunne finde er dette:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;298345

-men der står blot at løsningen er at spørge administratoren... og det
er mig selv...

Gode forslag modtages med kyshånd!

På forhånd tak
Jakob Færch-Jensen

PS. da jeg forsøgte at poste denne meddelelse via OE, fik jeg besked
om at det ikke kunne lade sig gøre. Jeg forsøgte at gemme den, for at
sende den senere, og fik at vide, at det heller ikke kunne lade sig
gøre... Nogen sammenhæng???

Fra : Onkel Ond

Dato : 27-04-03 22:15

Tak for alle de konstruktive svar ;)

Jeg endte med en format C: og geninstallerede hele lortet -det løste
samtidig de problemer jeg havde, med ikke at kunne connecte med diverse
IMS'er (Messenger, Icq, Yahoo osv...) -så det var jo godt nok!
Synes blot lige jeg ville fortælle jer det...

Ciao!

/Jakob Færch-Jensen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 29-04-03 01:37

Onkel Ond wrote:
> Synes blot lige jeg ville fortælle jer det...

Tak for det. Din fine tilbagemelding kan
mange lære af.

mvh
Henning