MS Windows
briani 27239
Tal-knuser i ms-dos
Fra : Bo Jensen

Dato : 26-04-03 15:26

Jeg har lavet nogle tal-knuser programmer til forskellige optimerings
problemer der skal køre i ms-dos-prompten, der er tale om ret store
problemer med over en million tal der skal bearbejdes på ved en
avanceret algoritme.
Mit program skal sammenlignes med andre lignende programmer i en
performance test, mit eget program virker fint kan klarer samtlige af
problemerne, men de andre programmer løber ind i hukommelses problemer
selvom der burde være rigeligt hukommelse.
Et eksempel er et program der ikke kan allokere ca. 100.000 double
(til dem der kender lidt til programmering i C) selvom dette kun
fylder ca. 3/4 MB og jeg stadig har over 50% RAM tilbage.
Jeg ved det er et spørgsmål om at frigive mere hukommelse til dos
prompten, men kan ikke rigtig få det til at virke (WIN ME 256 MB
1700++). Kan dos prompten i teorien blive sat til at anvende så meget
hukommelse som der er tilstede eller hva ?
Kan dos prompten anvende windows virtuel hukommelse ?
Jeg overvejer at lukke windows ned og kører dette i ren dos ved en
dual boot metode er dette fornuftigt, vil det hjælpe mig ?
Er der nogle tips der kan få skidtet til at kører hurtigere, da nogle
af programmerne tager lang tid ville dette hjælpe.
Kommentarer er meget velkommen
Bo

Fra : H3nrik V!

Dato : 26-04-03 16:16

"Bo Jensen" <bojensen_99@yahoo.dk> wrote in message

> Et eksempel er et program der ikke kan allokere ca. 100.000 double
> (til dem der kender lidt til programmering i C) selvom dette kun
> fylder ca. 3/4 MB og jeg stadig har over 50% RAM tilbage.

Et skud i tågen - under MS-DOS kan det være, at programmet kun får lov at
ligge i de 640 første kb?

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Fra : Leo.E

Dato : 27-04-03 09:10

"H3nrik V!" <vernerbo@NEJ_TAK_TIL_SPAMMAIL_hotmail.com> wrote in message news:<b8e7r0$hjk$1@sunsite.dk>...
> "Bo Jensen" <bojensen_99@yahoo.dk> wrote in message

> Et skud i tågen - under MS-DOS kan det være, at programmet kun får lov at
> ligge i de 640 første kb?

Hvordan er din Config Sys sat op? (skjult fil)
Hilsen: Leo

Fra : Bo Jensen

Dato : 27-04-03 13:34

le01@post9.tele.dk (Leo.E) wrote in message news:<52381370.0304270009.13a8fd40@posting.google.com>...

> Hvordan er din Config Sys sat op? (skjult fil)
> Hilsen: Leo
Hej Leo, tak for din respons.
Her er indholdet af min config.sys:

[menu]
menuitem=HELP, Hj&#8216;lp
menuitem=CD, Start computeren med cd-rom-support.
menuitem=NOCD, Start computeren uden cd-rom-support.
menuitem=QUICK, Minimal Boot
menudefault=HELP,30
menucolor=7,0

[HELP]
device=oakcdrom.sys /D:mscd001
device=btdosm.sys
device=flashpt.sys
device=btcdrom.sys /D:mscd001
device=aspi2dos.sys
device=aspi8dos.sys
device=aspi4dos.sys
device=aspi8u2.sys
device=aspicd.sys /D:mscd001
devicehigh=ramdrive.sys /E 2048

[CD]
[...]

[NOCD]
devicehigh=ramdrive.sys /E 2048

[QUICK]

[COMMON]
files=10
buffers=10
dos=high,umb
stacks=9,256
lastdrive=z
device=display.sys con=(ega,,1)
country=045,850,country.sys
install=mode.com con cp prepare=((850) ega.cpi)
install=mode.com con cp select=850
install=keyb.com dk,,keyboard.sys

Fra : Leo.E

Dato : 27-04-03 18:56

bojensen_99@yahoo.dk (Bo Jensen) wrote in message news:<470c36cc.0304270433.30beb05f@posting.google.com>...

> Hej Leo, tak for din respons.
Velbekomme.
Allerførst, tag en backup af config´en
> Her er indholdet af min config.sys:
>
> [klip]
Prøv at ændre noget af det nedenstående, og tilføj

> [COMMON]
> DEVICE=C:\WINDOWS\HIMEM.SYS
> DEVICE=C:\WINDOWS\EMM386.EXE NOEMS
> files=10 (30)
> buffers=10 (20)
> dos=high,umb du kan muligvis tilføje ,auto dos=high,umb,auto
> stacks=9,256 (0,0)
> lastdrive=z
> device=display.sys con=(ega,,1)
> country=045,850,country.sys
> install=mode.com con cp prepare=((850) ega.cpi)
> install=mode.com con cp select=850
> install=keyb.com dk,,keyboard.sys
det kan godt gå galt, derfor backup
du kan finde lidt hjælp her:www.computerhope.com/ac.htm
Hilsen: Leo

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-03 11:40

"Leo.E" <le01@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Velbekomme.
> Allerførst, tag en backup af config´en

> Prøv at ændre noget af det nedenstående, og tilføj

Skal der ikke være en command.com på startdisketten, da system-command.com
ellers ligger inde i Windows?

Der skal vel også være en autoexec.bat med de drivere, der ønskes, og disse
drivere skal vel også ligge kopieres ind i roden til C:\? Lige som
ovennlævnte devises.

Kan man ikke gøre noget ved at køre hdele DOS 6.22 in og så udnytte Windows
mulighed for kald til felere OP's.

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Leo.E

Dato : 28-04-03 17:14

"Karsten Jensen" <bitosnabeladcadslpunktumdk> wrote in message news:<3ead04f5$0$31994$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
> lov at

> Skal der ikke være en command.com på startdisketten, da system-command.com
Hvis du har en startdiskette, burde der være en command com der

> Der skal vel også være en autoexec.bat med de drivere, der ønskes. Det tror jeg også du har., og disse
> drivere skal vel også ligge kopieres ind i roden til C:\? Lige som
> ovennlævnte devises.
Det jeg skrev i går, med at ændre og tilføje er Config sys du skal ind og
rette i.

> Kan man ikke gøre noget ved at køre hdele DOS 6.22 in og så udnytte Windows
> mulighed for kald til felere OP's.
Hvis du kan køre tingene i ren dos er det en fordel, for
det slæber ikke rundt på Windows.
Hilsen: Leo