MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
P100 Win2K +Word?
Fra : ASKF

Dato : 25-04-03 23:08

Jeg har en mængde gamle comp-rester liggende, både noget jeg selv har
brugt og en del jeg har fået "foræret" når jeg hjalp andre med at
opgradere deres comps.

Jeg har lige lovet en bofælle i mit bofællesskab at jeg her i weekenden
vil bygge en comp og sætten den op med et Windows system og en MS Word
så han har en avanceret skrivemaskine med et output der passer til de
andre han arbejder i gruppe med på AU (han foreslog selv WinXP + WordXP,
hvorefter jeg grinede højlydt).

Jeg kan præsentere en P100 CPU, og sandsynligvis 64MB ram, måske op til
96MB, men næppe 128MB (mener kun jeg har 2x32mb SD og er ikke sikre på
at de virker, får først min mors gamle comp i maj, hvor jeg ved der er
2x32MB SD som er i orden [har selv skiftet dem, pga. periodisk
ustabilitet - ændrede et hav af ting incl. noget hardware men havde ikke
tid til tests, så jeg ved ikke med sikkerhed hvad der var galt[1]].
Et 4MB eller 8MB 2D ISA GFX-kort (S3-Trio er vidst det bedste af dem,
har 5 forskellige og kan flytte rundt på ram [bør nok spørge i en anden
gruppe efter optimal løsning, hvor ram-typer kort og chips nævnes])

De MS Windows verisoner jeg har liggende (med licens) og kan udlåne er
Win 3.11 (upgrade fra v.3.01), Win 95, (i tvivl om OEM vers. af Win
95Ie/97[2]), Win 2K Pro.
Har også adgang til alle andre versioner af Windows efter Win95 og 2K,
eller kan skaffe - men så må det være op til min bofælle at udrede
lisensbetalingen (han er stud. så der kan ikke være ret dyrt)

Hvilken Word vers er så optimal?
Måske skulle jeg spørge i Word og MS-Office grupperne - prøver dog her
først.
Umiddelbart tænker jeg på den Word der var i Office 4, men den har jeg
kun på floppy (Office 4.2 Pro - husker tydeligt prisen 8K! for hele
Office Pro pakken - forhandlede det ned til 4.200Kr fordi jeg kun skulle
bruge Word, eftersom jeg skulle starte på et studie der krævede en masse
skriftlige opgaver - 3 måneder efter så jeg at alle forhandlere havde
sat Office 4.2 Pro til 4.200kr og Word alene kunne købes til ca. 500kr
fordi MS introducerede Works - aldrig havde jeg følt mig så snyt!)

Jeg har dog siden købt upgrades og fra firmaer (del af løn/betaling for
løste opg) fået licencer til nye versioner så jeg har i dag næsten
mulighed for at installere enhver vers af Word hvor det er lovligt at
videregive min licens

Derfor hvilken Word kan tænkes at bruges og være anvendelig på en
P100/SD64MB/S3Trio?

Skal kun være til alm. uni-projektskrivning og monitor bliver i første
omgang en IBM-8518-002 (kan ikke iflg. specifikationer køre højere end
640x480/32 - har dog kørt 800x600/16 [kan ikke lade sig gøre iflg. IBM
*g*])

[1] Efter den tur fungerede min mors comp [486DX100/SD64MB+Win95Se] fra
'97 til nu, uden et eneste crash/nedbrud og jeg garenterer for at den
stadig kan bruges til de behov de fleste mennesker har privat! (min mor
har ikke normale behov, eftersom hun har ca. 5% syn tilbage (21" skærm
624/480 + lup gør at hun kan se til de indbyggede kortspil).

[2] Hvis en OEM vers. af et OS er install. i en comp., hvor meget skal
da følge med i en anden comp. for at det er lovligt at benytte det OS?
[håber det er nok med enten lidt RAM eller en HD [ på 1GB - *g*], måske
endog et floppydrev eller den gode gamle 4x CDrom-drev?`- alle fire dele
ryger i den pc jeg bygger)
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-04-03 23:35

En fortræffelig skrivemaskine:
Win 95 og word 97 med den konstellation.

Kurt

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-04-03 08:21

Kurt B. Andersen wrote:
> En fortræffelig skrivemaskine:
> Win 95 og word 97 med den konstellation.

Helt klart også min vurdering.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Poul Erik

Dato : 26-04-03 07:51

On Sat, 26 Apr 2003 00:07:55 +0200, ASKF <nospam@askf.dk> wrote:

>Derfor hvilken Word kan tænkes at bruges og være anvendelig på en
>P100/SD64MB/S3Trio?

Min mor kører med Windows 98 og word 2000 på en P100 48 MB ram.
det er ikke alle P100 der kan umiddelbart kan klare harddiske over
2 GB, men det er der råd for både software og hardware mæssigt.