D-Link DI-614+ og navnefortolkning
Fra : Ham Selv

Dato : 17-05-03 17:23

Ovenstående via Cisco 501pix til firmaet. Alt kan pinges på IP men intet på
navne. Har du et bud ?.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-05-03 18:09

"Ham Selv" <e-mail@esenet.dk> wrote:

>Ovenstående via Cisco 501pix til firmaet. Alt kan pinges på IP men intet på
>navne. Har du et bud ?.

Du er lidt sparsom med oplysninger...

Anyway: I min opsætning får jeg automatisk DNS servere fra
internetudbyderen - Det gør du åbenbart ikke.

Så du skal nok ind på hver maskine og definere en eller flere DNS
servere i TCP/IP protokollen.

<MLR>

Fra : Ham Selv

Dato : 17-05-03 18:31

> Du er lidt sparsom med oplysninger...
>
> Anyway: I min opsætning får jeg automatisk DNS servere fra
> internetudbyderen - Det gør du åbenbart ikke.

Jo, når jeg kigger i "WAN status" så er den første af de 2 DNS'er firmaets
DC'er som også er DNS-server og den sekundære DNS er en ude på WAN'en.

> Så du skal nok ind på hver maskine og definere en eller flere DNS
> servere i TCP/IP protokollen.

Har jeg prøvet uden succes. Men burde vel ikke være nødvendig, når de
rigtige adresser figurere på routeren !

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-05-03 20:22

"Ham Selv" <e-mail@esenet.dk> wrote:

>Jo, når jeg kigger i "WAN status" så er den første af de 2 DNS'er firmaets
>DC'er som også er DNS-server og den sekundære DNS er en ude på WAN'en.

Hva' sker der når du ping'er firmaet's DNS server ?

<MLR>

Fra : Ham Selv

Dato : 18-05-03 08:33

> Hva' sker der når du ping'er firmaet's DNS server ?

Når jeg pinger på Ip-adresser, så er der altid svar - fra alt på vores LAN.
Men når jeg pinger på navne, så får jeg kun sjælden svar. Fx. så kan jeg i
skrivende stund godt pinge vores Exchangeserver på navnet, men det mener jeg
skyldes, at jeg ved sidste LogOn, var logget på vores domæne, direkte på
pix-boksen (med kabel !). Derved har den gemt nogle Cache-oplysninger, som
den så bruger nu hvor den er trådløs.
Men er det ikke meningen at 614'eren skal optræde som den først adspurgte
DNS-"server" ?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-05-03 10:40

"Ham Selv" <e-mail@esenet.dk> wrote:

>Men er det ikke meningen at 614'eren skal optræde som den først adspurgte
>DNS-"server" ?

Så stærk er jeg ikke i netværk og 614'eren, men jeg mener nu ikke den
fungerer som DNS-server. DNS adresserne i 614'eren formidles videre
til computerne i LAN når / hvis de spørger efter dem.

Jeg tror problemet ligger i TCP/IP indstillingerne på dine computere:
Bruger computerne faste DNS adresser eller får de automatisk fra
614'eren ?

<MLR>

Fra : Ham Selv

Dato : 18-05-03 13:46

> [...]
>
> Jeg tror problemet ligger i TCP/IP indstillingerne på dine computere:
> Bruger computerne faste DNS adresser eller får de automatisk fra

Pt får de automatisk. Men jeg har prøvet med statiske ... uden succes.
Jeg kan se at routeren har en del indstillinger, og jeg tror, at det er her
der skal justeres. Det virker med en ren Access-point men ikke med den
trådløse router