Linksys BEFSR81 V2 routere, Wan port Helt ~
Fra : Martin Mollerup

Dato : 16-05-03 15:47

Er der andre der har været ude for samme problem.

Den er helt ny, diag lysdiaode lyser hele tider rød.
pc'en får ikke en ip.
man kan ikke pinge routeren 192.168.1.1,(har manuelt giver den ip
192.168.1.101)
Jeg kan heller ikke komme ind på http://192.168.1.1

Mollerup

Fra : Villy Jensen

Dato : 16-05-03 16:57

> [...]
> pc'en får ikke en ip.
> man kan ikke pinge routeren 192.168.1.1,(har manuelt giver den ip

Du må da lige fortælle:

Har systemet (kablingen) funket tidligere (med en anden
switch/router/???)?

Har du nogen krydsede kabler i systemet?
(rød lampe på en port kan måske komme af et 'krydset' kabel?)

Hvad betyder rød lampe, når du læser i manualen?

Har du prøvet 'reset-knappen' på routeren?

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Martin Mollerup

Dato : 16-05-03 17:36

Jep, det har fuknet før og lampen lyses også uden kabel.

Har prøver med alm. og krydset kabel.

Der står ingenting i manualen.

Der sker ingenting med reset.

Mollerup

Fra : Villy Jensen

Dato : 16-05-03 17:45

"Martin Mollerup" <mo@_fjern_soh.dk> skrev i en meddelelse
> Jep, det har fuknet før og lampen lyses også uden kabel.

> [...]

har søgt lidt....: 'Manual' hedder 'User Guide' og findes på
ftp://ftp.linksys.com/pdf/befsr81ug.pdf

Hvad med dit ADSL modem?
Fabrikat/type?
Er der lys i de rigtige lamper? (er det tændt?)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : O.Lund

Dato : 16-05-03 22:41

"Villy Jensen" <vje@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Martin Mollerup" <mo@_fjern_soh.dk> skrev i en meddelelse

Prøv at holde reset-knappen inde indtil DIAG-lampen begynder at blinke.
Derved forsvinder alle de indstillinger, du har lavet, men hvis du evt. har
lavet noget forkert, gør det nok ikke så meget (...

Venlig hilsen
Ole

Fra : Martin Mollerup

Dato : 17-05-03 08:34

Har prøvet at holde den inde i 5 min, der sker ikke noget.

Mollerup