hjemme netværk
Fra : alexandre

Dato : 16-05-03 02:59

Hej :)
Nogen ved hvordan man kan dele sin stofanet forbindelse med
flere computer hvis man har sådan en router / switch :
http://www.surecom-net.com/pd-broadband-4504ax.htm

Jeg tænker på , hvilket en af disse skal man vælge :
DHCP, Fixed, PPPoE, PPTP client for WAN access

Som jeg har prøved uden success :

( modem )------->"WAN port"(Surecom router)-----[ computer 1 , 2, 3 ,4 ,5
....]
maskinerne kan godt "se" hinanden og dele filer, men kan ikke komme på
nettet.

Håber nogen kan hjælpe.

tak.

Fra : jens

Dato : 16-05-03 09:27

"alexandre" <administrator@localhost.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ...]
> maskinerne kan godt "se" hinanden og dele filer, men kan ikke komme på

Nederst i menuen i den tingst er der en "mac control"
Hvis den afviser ukendte mac adresser kommer de ikke på nettet..

mvh Jens

Fra : alexandre

Dato : 17-05-03 17:33

"jens" <mkg@jellingnet.dk> wrote in message
> Nederst i menuen i den tingst er der en "mac control"
> Hvis den afviser ukendte mac adresser kommer de ikke på nettet..
>
> mvh Jens

Hej jens
Ja det er rigtig , men jeg har sat den til "disable"
jeg tror det er umuligt at få stofanet til at fungere med sådan en router.
correct me if iam wrong !!

//alex.-

Fra : jens

Dato : 17-05-03 17:44

> [...]
> Ja det er rigtig , men jeg har sat den til "disable"
> jeg tror det er umuligt at få stofanet til at fungere med sådan en router.

Wrong.

Det eneste den gør er at tillade ukendte maskiner fra lan siden.
Det har intet med stofa at gøre.
Hvis du indtaster dine pcèrs mac adresser og enabler den, kan ungerne slæve
alle de kammeraters maskiner med hjem de har lyst til, de kommer ikke på
nettet hjemme fra dig, før du har sat ders macèr i listen over tilladte,
lokal nettet virker fint på dem.

Mvh Jens

Fra : alexandre

Dato : 17-05-03 17:52

> [...]
> alle de kammeraters maskiner med hjem de har lyst til, de kommer ikke på
> nettet hjemme fra dig, før du har sat ders macèr i listen over tilladte,

Rigtig nok .
however, jeg hat sat den til disable.
har prøved med Fixed, PPPoE, PPTP og det eneste som viser connected er med
Fixed.
Men jeg kan hverken login eller komme på nettet .

jeg ved ikke hvordan /hvad jeg skal gøre for at få det til at fungere.
hvis du har erfaring med denne router , kan du ikke skrive hvordan du gjørt
det ?

tak.
//alex.

Fra : jens

Dato : 17-05-03 17:57

> [...]
>
> jeg ved ikke hvordan /hvad jeg skal gøre for at få det til at fungere.
> hvis du har erfaring med denne router , kan du ikke skrive hvordan du

Det der kniver er hvordan Stofa deler adresser, jeg vil mene du skal vælge
DHCP

Alt efter om det så er Flex eller Flatrate du har har du så måske et login
og et pass, men det er ikke sikkert da Stofa kan afgøre hvem du er udfra dit
modems MAC adresse.

Altså Dhcp, og ikke andet.

Mvh Jens

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-03 21:13

> Men jeg kan hverken login eller komme på nettet .

har du husket at clone mac adressen fra dit netkort til ruteren ,stofanet
checker mac adressen og hvis den er ændret kommer du ikke på nettet