Trådløs - 11a+11b eller 11g?
Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 10-05-03 22:59

Hvad skal man vælge? Accesspoint med både 11a og 11b eller et med 11g, som
jo egentlig giver det samme resultat (mulighed for 54mbit samtidig med at
gamle11mbit-kort kan komme på)?

Kan det passe, at 3com ikke laver 54mbit netkort (specielt dem med x-jack).
Eller er der evt. andre der producerer kort, hvor antennen kan gemmes i
kortet når det ikke bruges?

Mvh Kim

Fra : Martin K

Dato : 11-05-03 09:35

"Kim Søvsø Pedersen" <kim@kimREMOVEpedersen.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad skal man vælge? Accesspoint med både 11a og 11b eller et med 11g, som
> jo egentlig giver det samme resultat (mulighed for 54mbit samtidig med at
> gamle11mbit-kort kan komme på)?

Jeg ville vælge et 54 g.

Jeg har oplevet dårlig modtagelse med et 3com x-jack kort, jeg tror antennen
er for dårlig i kortet.

/Martin

Fra : Christian Lyng

Dato : 11-05-03 10:36

"Kim Søvsø Pedersen" <kim@kimREMOVEpedersen.dk> wrote in message
> [...]
x-jack).
> Eller er der evt. andre der producerer kort, hvor antennen kan gemmes i

Der var en test på pcworld i januar, jeg ved ikke om der er de samme
problemer idag at hvis man kobler 11b på så falder hele netværkets
hastighed?.

http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=3999

Chr.

Fra : Anders Christensen