Netværksforbindelse mangler
Fra : Niels Møller

Dato : 10-05-03 11:15

Hej!

Jeg har en Acer Travelmate 630 med WIN XP som pludselig har mistet
netværksforbindelsen.
Det eneste jeg mener, jeg har gjort er at sætte den i dvale og så næste dag
starte den op igen, men da havde jeg glemt at sætte netværkskablet i PC'en.
Efterfølgende synes jeg, at jeg har prøvet alt m.h.t. at fjerne netkort fra
installationen, fjerne protokoller og alt, hvad der ellers kan fjernes og
derefter lade systemet finde det igen, men intet hjælper.
Noget der især undrer mig, er at PC'en registrerer om der er tilsluttet et
netkabel. Jeg har naturligvis prøvet med flere forskellige kabler...

Har I et godt råd?

--
M.v.h.
Niels Møller, Ishøj

Fra : Jan Ohlsson

Dato : 11-05-03 09:05

Hvis du har sat kablet i mens computeren er tændt, kan duhvis du er rigtig
uheldig have brænt netkortet af,
der er en svag strøm i kablet,som bliver ganget op (tror jeg ) for hver
computer du sætter til,
dette gælder hvis du ikke har jord på din computer, det er særlig sæemt hvis
to maskiner sidder på hver sin sikrings tavle i huset
har prøvet af få et rap over fingrene så jeg satte mig på Rø--- med det til
følge at netkortet stod af

Håber ikke det er set samme for dig men tjek dit net kort

Hilsen Jan O

Fra : Niels Møller

Dato : 11-05-03 17:36

"Jan Ohlsson" <jan.ohlsson@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
til
> følge at netkortet stod af
>
> Håber ikke det er set samme for dig men tjek dit net kort

Joh, det forstår jeg godt, men nu er det jo en bærbar og som sådan er den
svær at jorde...

Og XP påstår at alt virker korrekt...

--
M.v.h.