To pc'ere kan ikke se hinanden og være på ~
Fra : Nette

Dato : 09-05-03 16:58

Gode hoveder *s*

Jeg har 2 pc'ere og WindowsXP på begge. Herudover har jeg en
adsl-forbindelse fra TDC med et Ericsson mm220pd modem.
Nu vil jeg gerne have de 2 computere til at dele forbindelsen og evt. kunne
se hinanden i netværket.

Ydermere har jeg en 5-ports SMC-swich, SMC-EZ6505TX og en Cisco 677 router.

Hvordan i himlen kan jeg få det her til at spille sammen mest optimalt?

Jeg har koblet switchen på nu efter Ericssonen og koblet de 2 pc'ere på.
Begge kan nu gå på nettet, men kun én ad gangen og de kan ikke se hinanden i
netværket på trods af, at de har samme "Workgroup". Dog kan den ene pc
aktivere og deaktivere internetforbindelsen, som er delt på den anden
computer. Det gør dog ikke, at den kan trække data fra internettet
alligevel...

Mvh Svenning

Fra : Niels Møller

Dato : 11-05-03 22:03

"Nette" <nettesnetpost@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> aktivere og deaktivere internetforbindelsen, som er delt på den anden
> computer. Det gør dog ikke, at den kan trække data fra internettet

Hmm
Jeg har selv to XP-maskiner (heraf én bærbar), der gennem en hub er
tilsluttet et kabelmodem. De kan begge gå på nettet og v.h.a. 'NWLink
IPX/SPX/NetBIOS-kompatibel transportprotokol' (som anbefalet i
netværkshjælpen) kan de også 'se' hinanden (noget med TCP/IP og firewall).
Den bærbare har endda selv fundet den delte printer på 'hovedmaskinen'.

Endvidere er der installeret QoS-pakkeplanlægning som måske har noget med
firewall at gøre; jeg har i hvert fald ikke selv direkte installeret denne.
--
M.v.h.
Niels Møller, Ishøj