VPN
Fra : Rene

Dato : 09-05-03 06:16

Hej jeg har fået adgang til mit arbejde via VPN. Jeg har en bærbar af mindre
størrelse. Er der nogen grund til at beholde mit Norton Antivirusprogram som
sløver maskinen en del. Jeg kobler kun op via VPNén, er der ikke sikkerhed
nok fra mit arbejde, hvor der er firewall og hvad ved jeg ?

Mvh Rene

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 10-05-03 07:46

Rene (reasNospame@it.dk) skrev:

> [...]
> Antivirusprogram som sløver maskinen en del. Jeg kobler kun op via
> VPNén, er der ikke sikkerhed nok fra mit arbejde, hvor der er

Aldrig IMO.

--
venlig hilsen

Peter T. Fischer
Humlebæk

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-05-03 13:56

"Rene" <reasNospame@it.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sløver maskinen en del. Jeg kobler kun op via VPNén, er der ikke sikkerhed
> nok fra mit arbejde, hvor der er firewall og hvad ved jeg ?

Hvis _alting_ foregår via din VPN, og hvis nettet på din arbejdsplads er
sikret, så kan du principielt godt undlade antivirus på den bærbare.
Benytter du f.eks. en proxy med virusscan til surf? Hvis du ikke gør, så kan
du ikke undvære antivirus på den bærbare. Hvad med firewall? Kan du alene
tilgå din arbejdsplads via VPN, eller har du også adgang til internettet
"ved siden af"?

--
-Jens B.