A til B og B til A ??
Fra : DonE

Dato : 06-05-03 13:40

Computer A:
2 netkort
OS: XP Pro Dk

Computer B:
1 netkort
OS: XP Pro Dk

A er 'hovedecomputeren' skal være tændt og online før B kan komme på nettet
Hvordan får jeg B til at bruge A's printer?
Og hvordan kan jeg sende filer mellem dem, uden at gøre det over icq el.msn?
Sorry men jeg er *total* 'ny' i det her.

--
Venligst DonE
[Der findes ingen dumme spørgsmål,

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-05-03 13:55

DonE wrote:
> Computer A:
> 2 netkort
>
> Computer B:
> 1 netkort
> OS: XP Pro Dk
>
> A er 'hovedecomputeren' skal være tændt og online
> før B kan komme på nettet.

Virker det?

> Hvordan får jeg B til at bruge A's printer?

Virker lokalnettet?
- Du skal dele printeren, nøjagtig som man deler
en mappe mellem computerne.
Gå ind i "Kontrolpanelet" og vælg "Printere og faxenheder",
højreklik på printeren du vil dele og tryk på Deling*.
Markér "Del denne printer" og giv den et navn uden
mellemrum.

> Og hvordan kan jeg sende filer mellem dem,
> uden at gøre det over icq el.msn?

Hmm, så virker lokalnettet ikke eller du ved ikke
hvordan man gør. Kan du se den anden computer
på netværket?

> Sorry men jeg er *total* 'ny' i det her.

Måske denne side kan hjælpe:
http://danbbs.dk/~duelund/pcinfo/icsxp/index.htm

*
Har du ikke punktet "Deling" i menuen der kommer
frem, skal dette aktiveres i indstillinger for netværket.
Kontrolpanel -> Netværksforbindelser -> Markér
LAN-forbindelsen mellem computerne (du bør have
en forbindelse til Internettet og én til lokalnettet (LAN))
og vælg "Skift indstillinger for denne forbindelse" ude
til højre. Markér "Internetprotokol (TCP/IP)" og
tryk på "Installér" nedenunder, nu markeres "Tjeneste"
og der trykkes på "Tilføj". I det nye vindue markeres
"Fil- og udskriftsdeling til Microsoft-netværk" og der
trykkes "OK". Der går lige et øjeblik, så er den tilføjet.
Tryk nu "LUK" og se om du kan finde den anden computer
ved at søge efter dens navn eller IP-adresse (jeg venter
med at uddybe mere).

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : DonE

Dato : 06-05-03 15:59

Mikael Nørrelund Andersen skrev noget i stil med det her:
> Virker det?

DU ER MIN GUD
Alt virker 100% perfekt
Jeg siger mange tak!