ny firmware til D-Link 604
Fra : Ivar Madsen

Dato : 04-05-03 23:03

I en anden gruppe fandt jeg et link til formware 1.8 til D-Link 604,
har brugt den i 20 minutter, og den ser fornuftig ud,,,

http://tsd.dlink.com.tw/info.nsf/download/broadband?OpenView&Start=1&Count=30&Expand=5#5

Ivar Madsen

Fra : Søren Reinke

Dato : 04-05-03 23:19

Ivar Madsen wrote:
> I en anden gruppe fandt jeg et link til formware 1.8 til D-Link 604,
> har brugt den i 20 minutter, og den ser fornuftig ud,,,

http://tsd.dlink.com.tw/info.nsf/download/broadband?OpenView&Start=1&Count=30&Expand=5#5

Jeg har brugt den siden i formiddags, og den fungere helt fint :)

Søren Reinke Rescue Diver Fjern ihsyd fra email
http://www.dykkercenterlangeland.dk
Danmarks hyggeligste Pinse Træf 6-9 Juni

Fra : Snavox

Dato : 05-05-03 10:41

"Søren Reinke" <disky@disky.ihsyd.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har brugt den siden i formiddags, og den fungere helt fint :)

Hej.

Linket virker ikke for mig, men er det den firmware, der skulle hæve
hastigheden til 44? Og virker det i givet fald?

Må jeg spørge, hvilke netkort i bruger?

Venlig hilsen

Poul, potentiel D-Link-kunde

Fra : Søren Reinke

Dato : 05-05-03 10:47

Snavox wrote:
> "Søren Reinke" <disky@disky.ihsyd.dk> skrev i en meddelelse

> Hej.
>
> Linket virker ikke for mig, men er det den firmware, der skulle hæve
> hastigheden til 44? Og virker det i givet fald?

Har lige prøvet linket og det virker fint her.

Hastigheden til 44 ? Hvad mener du ?

> Må jeg spørge, hvilke netkort i bruger?

Jeg har et 3com 3c905 i min server med rødhætte, og i min Dell Inspirion
8200 er der et 3com 3c920 kører win2k.

Fra : Snavox

Dato : 05-05-03 17:46

Hej igen.

> Har lige prøvet linket og det virker fint her.

Også her nu.

> Hastigheden til 44 ? Hvad mener du ?

Jeg havde bare set dette på www.dlink.dk:

"Firmware som giver 4X wireless, det vil sige op til 44mb (802.11b)
hastighed, klik på linket under det produkt du vil opdatere. Glem ikke, at
du også skal opdatere dine wlan kort (DWL-650+, DWL-520+)."

men det er åbenbart til nogle andre produkter.

Men tak for svaret.

Venlig hilsen

Poul

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 05-05-03 17:11

Ivar Madsen <news-@milli.dk> wrote:

>I en anden gruppe fandt jeg et link til formware 1.8 til D-Link 604,
>har brugt den i 20 minutter, og den ser fornuftig ud,,,
>
>http://tsd.dlink.com.tw/info.nsf/download/broadband?OpenView&Start=1&Count=30&Expand=5#5

Har den en mulighed for at slå UPnP fra?

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Ivar Madsen

Dato : 05-05-03 19:22

Jesper Dybdal skrev Mandag den 5. maj 2003 18:11 i dk.edb.netvaerk:

> Har den en mulighed for at slå UPnP fra?

Jeg kan ikke udmilbart finde noget om det, er du sikker på at det idet
hele taget har UPnP?

Ivar Madsen

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 05-05-03 20:23

Ivar Madsen <news-@milli.dk> wrote:

>Jeg kan ikke udmilbart finde noget om det, er du sikker på at det idet
>hele taget har UPnP?

Jeg spurgte D-Link support for at være sikker: jeg vil nemlig meget
gerne slippe for UPnP, og jeg synes det er meget forvirrende at deres
webside siger den kan UPnP, men der står ikke et ord om det hverken i
manualen, på papkassen, eller i dens firmware. Svaret lød:

"Från och med firmware version 1.62b6 finns det UPnP stöd i routern.
Det finns ingen möjlighet att stänga av den utan om man vill aktivera
UPnP så måste man göra det i datorn."

Men siden har jeg fundet tråden
http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&safe=off&frame=right&th=50a48156c1dab66c&seekm=b5334288.0301132213.407a7896%40posting.google.com#link1
som meget stærkt antyder at allerede 1.62b2 har et forsøg på at lave
UPnP. Det bekymrer mig lidt. Så jeg er nysgerrig efter om de mon i
1.8 har fået lavet en mulighed for at slå det fra.

(Jeg synes det er rablende sindssygt at lave en UPnP-implementation
der ikke kan slås fra. Men den er selvfølgelig billig.)

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Ivar Madsen

Dato : 05-05-03 21:48

Jesper Dybdal skrev Mandag den 5. maj 2003 21:22 i dk.edb.netvaerk:

> Jeg spurgte D-Link support for at være sikker: jeg vil nemlig meget
> gerne slippe for UPnP,

Jeg ser heller ikke UPnP som andet end et sikkerheds hul.

> (Jeg synes det er rablende sindssygt at lave en UPnP-implementation
> der ikke kan slås fra. Men den er selvfølgelig billig.)

Enig.

Ivar Madsen

Fra : jens

Dato : 08-05-03 23:12

"Jesper Dybdal" <jdunet@u8.dybdal.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
..com#link1
> som meget stærkt antyder at allerede 1.62b2 har et forsøg på at lave

Min XP poppede op med en besked om "residential gateway found" da jeg
sluttede en DI604 1.62B2 til min xp med installet Upnp.

Derefter gik zonealarm fuldstændig grasat.

Hvad det så skyldes vil Dlink nok helst ikke svare på.
Medmindre der kan påstås "fejl 40"

Det virker lidt somom de ikke ved med sikkerhed OM det virker, så hvorfor
lave en mulighed for at slå det fra ?

I lige den tråd er der en del forvirring omkring hvilken firmware der er
upnp i eller ikke er i, jeg havde en 1.61B1 som stod af.
Jeg fik en 1.62B2 som upnp virkede i, og jeg ommøblerer af princip ikke en
it dims det første år.
Så medmindre Dlink sender noget ud som indeholder andet end der står på
kassen var det en 1.62B2.
(jeg tror ikke Dlink har pillet i den.)

Jeg mener Keld Damsbo i en anden tråd i samme uge udtalte at der var en ikke
helt færdig Upnp i 1.62B2
(K Damsbo burde vide det, han lagde et stort arbejde i at undersøge DI604 i
anden forbindelse.)

Tråden er her :
http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&safe=off&frame=r
ight&th=7d7a581e80024566&seekm=3e40166e%240%24133%24edfadb0f%40dtext02.news.
tele.dk#link1

Det eksakte indlæg er her :
http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&safe=off&frame=r
ight&th=7d7a581e80024566&seekm=3e40166e%240%24133%24edfadb0f%40dtext02.news.
tele.dk#link10

mvh Jens

Fra : gats

Dato : 06-05-03 18:23

http://tsd.dlink.com.tw/info.nsf/download/broadband?OpenView&Start=1&Count=3
0&Expand=5#5

ØV ØV min opgradering gik galt på en eller anden måde, så nu har jeg lånt en
router fra mit firma.
Jeg får Receive response error 4 når jeg prøver at opgradere den igen.

Nogle gode råd, andet end at bytte den ??

Fra : Sune Storgaard

Dato : 06-05-03 19:11

gats 's insignificant opinion was stated in: b98r2l$nps$1@sunsite.dk

> [...]
> Jeg får Receive response error 4 når jeg prøver at opgradere den igen.
>
> Nogle gode råd, andet end at bytte den ??

Du gjorde det ikke via en trådløs forbindelse...vel? :)

I såfald er der en chance for at du stadigvæk kan gøre det via et kabel.

--
/Sune
Fac ut vivas!

Fra : gats

Dato : 06-05-03 19:38

> Du gjorde det ikke via en trådløs forbindelse...vel? :)
>
> I såfald er der en chance for at du stadigvæk kan gøre det via et
> kabel.

604 er ikke trådløs. Jeg brugte det program som var i zip filen, og alt
kørte også fint 50% og så holdt den pause i ca 20 sek. for så at komme op
med en fejl: Opgradering ikke fuldført. Prøv igen (Oversat fra engelsk).

Shit happens.

Fra : Søren Reinke

Dato : 06-05-03 20:33

gats wrote:

> [...]
> alt kørte også fint 50% og så holdt den pause i ca 20 sek. for så at
> komme op med en fejl: Opgradering ikke fuldført. Prøv igen (Oversat

Gør det via web, og brug .bin filen der også er i arkivet.

Fra : gats

Dato : 06-05-03 20:51

> Gør det via web, og brug .bin filen der også er i arkivet.

Også prøvet, resultat: 'Siden kan ikke vises' efter 10 sek.

Jeg returnerer den imorgen og får den rep/ombyttet.

Fra : gats

Dato : 06-05-03 21:19

Hurra Hurra .... !!!!

Jeg prøvede at upgrade via WEB med den gamle 1.62.2 og det gik sgu godt
efter 2 forsøg.
Har nu opgraderet til 1.80.

Hvor stiller man uret ?

mvh

Fra : Søren Reinke

Dato : 06-05-03 21:22

gats wrote:
> Hurra Hurra .... !!!!
>
> Jeg prøvede at upgrade via WEB med den gamle 1.62.2 og det gik sgu
> godt efter 2 forsøg.
> Har nu opgraderet til 1.80.
>
> Hvor stiller man uret ?

Enten per håndkraft, eller du siger den skal bruge en ntp server. Jeg bruger
den fra dix'en

Fra : gats

Dato : 07-05-03 05:10

> Enten per håndkraft, eller du siger den skal bruge en ntp server. Jeg
> bruger den fra dix'en

OK, jeg har brugt: ntp.inet.tele.dk så må vi se om det virker.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 06-05-03 22:09

gats skrev Tirsdag den 6. maj 2003 21:51 i dk.edb.netvaerk:

> Jeg returnerer den imorgen og får den rep/ombyttet.

Inden da, så prøv lige at reset router, tror engetligt ikke at det
hjælper, men det kan jo ske.

Den er billig, men aligevel så burde der ligge et upload program i ROM,
så man altid kunne uploade firmware,,,

Ivar Madsen