Computer istedet for router
Fra : Morten Søgaard

Dato : 04-05-03 15:27

Hej
Jeg vil lige prøve at lege med at køre med en computer istedet for router...
Nogle som kan foreslå nogle gode programmer, helst nogle som tilgiver ip
adresserne... ??

Mvh Morten

Fra : Esben

Dato : 04-05-03 16:41

"Morten Søgaard" <ziko@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
router...
> Nogle som kan foreslå nogle gode programmer, helst nogle som tilgiver

Sygate eller Windows indbyggede ICS er gode programmer til formålet.

--
Esben

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 04-05-03 20:33

Morten Søgaard wrote:
> [...]
> Nogle som kan foreslå nogle gode programmer, helst nogle som tilgiver ip

Hej Morten

Linux kerne 2.4.20 kan:
*dele adresser og opsætning ud via DHCP.
*oversætte forbindelser (UDP,TCP) fra en IP-adresse til/fra mange
IP-adresser (NAT).
*Være statefull firewall.
*Med kerne patch NewNAT til kerne 2.4.20 kan NAT understøtte mere
komplekse protokoller: h.323, ....:

Netfilter and H.323 netmeeting:
http://lists.netfilter.org/pipermail/netfilter-devel/2002-July/008832.html
"...Neither 2.4.18 nor 2.4.19 kernels have the necessary infrastructure
for supporting NAT of complex protocols like h323. This is why we
developed newnat, which is in 2.5.x and will be submitted for 2.4.20...."

opsætning af iptables til netmeeting (h.323):
http://www.sslug.dk/emailarkiv/netvaerk/2002_03/msg00183.html

Linux Magazine / August 1999, Setting Up IP Masquerade:
http://www.linux-mag.com/1999-08/guru_01.html

http://www.ecst.csuchico.edu/~dranch/LINUX/index-linux.html

http://www.linuxselfhelp.com/HOWTO/IP-Masquerade-HOWTO/ipmasq-background2.6.html

It implements the UPnP Internet Gateway Device specification (IGD) and
allows UPnP:
http://sourceforge.net/projects/linux-igd/

H.323 signaling (used by Netmeeting 3.01) through a Linux NAT router:
http://www.coritel.it/coritel/projects/nat/

Linux NewNAT:
Koepi's new media development site:
http://roeder.goe.net/~koepi/newnat.html