2xDHCP adresser på samme interface.
Fra : Kristian Jensen

Dato : 04-05-03 01:35

Jeg er ved at opsætte en router i forbindelse med et projekt på skolen.
Routeren kører pt. Windows 2000 Server, og vi ønsker at have 2x DHCP
tildelte IP adresser på det samme interface, da vi skal igang med noget
policyrouting.
Vi ved at det kan lade sig gøre med statiske ip adresser, men dette er en
mulighed.
Jeg har set et sted på nettet, at man kan fikse det i
registreringsdatabasen, men har fået linket væk.
google.com er terpet igennem, dog uden nogle brugbare svar.

//Kristian

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-05-03 08:26

"Kristian Jensen" <xero@nordicnetparty.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> registreringsdatabasen, men har fået linket væk.
> google.com er terpet igennem, dog uden nogle brugbare svar.

Vil det ikke konflikte? 2 DHCP servere på samme fysiske LAN, de vil jo
begge kæmpe om hvem der skal tildele en adresse, og hvis man kunne smide op
til flere DHCP servere, hvad ville så sikre at det ikke blev 2 IP'er fra
samme DHCP?

--
Bjarke Andersen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-05-03 08:51

On Mon, 5 May 2003 07:26:14 +0000 (UTC), Bjarke Andersen
<usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

> Vil det ikke konflikte? 2 DHCP servere på samme fysiske LAN

For det første er det ikke det, der bliver spurgt om, men derimod
tildeling af to DHCP-adresser til samme interface. For det andet
er der forskellige måder at styre det med flere DHCP-servere for
samme LAN aht. redundans.

-A

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-05-03 15:27

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> crashed Echelon writing

> [...]
> tildeling af to DHCP-adresser til samme interface. For det andet
> er der forskellige måder at styre det med flere DHCP-servere for

Gælder redundans også at føde ét interface med 2 DHCP adresser på samme
tid, som er på den måde jeg opfatter spørgsmålet?

Når et interface har fået sin IP-adresse kan en anden DHCP server vel ikke
tvinge den en ekstra adresse, uden det overruler den første?

--
Bjarke Andersen (ment som spørgsmål og ikke som flame)

Fra : Jakob Wolffhechel

Dato : 05-05-03 16:45

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message
> Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> crashed Echelon writing

tror der menes, er at der "kan" køre flere DHCP-servere på samme segment...
som fail-over...

> Gælder redundans også at føde ét interface med 2 DHCP adresser på samme
> tid, som er på den måde jeg opfatter spørgsmålet?

du misforstår svaret.

> Når et interface har fået sin IP-adresse kan en anden DHCP server vel ikke
> tvinge den en ekstra adresse, uden det overruler den første?

tjoh... du kan jo fake nogle mac-adresser og på den måde få tildelt flere
IP-adresser... tror osse det er svaret til det oprindelige indlæg forøvrigt.

/j