Kan man gøre det?
Fra : N9

Dato : 30-04-03 20:05

Hej

Jeg er ny i netværk verden og har der for nogle spørgsmål i håb om at i kan
svare.

Min ISP er stofanet(fast IP) og har bygget min netværk sådan:

Computer1 (m/internet forbindelse + Access
point)

Trådløs | |
Trådløs

Bærbare Serveren(til
test)

Computer1 køre nu som proxy server og den skal være tænd for at de andre kan
være på nettet.
Min ønske er at jeg kan købe en router og koble, access point og modem
(surfboard4000 eller er det 4100) til, så de andre computer kan være
uafhængig af at computer1 er tænd.
Kan man det??
Og hvad for nogle kan i abefale?
Eller andre forslag?
Link til site som beskriver problemstilling modtages gerne.
På forhånd tak

Mvh
N9

Fra : jens

Dato : 30-04-03 20:18

"N9" <nhiasy@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

klip

> Min ønske er at jeg kan købe en router og koble, access point og modem
> (surfboard4000 eller er det 4100) til, så de andre computer kan være
> uafhængig af at computer1 er tænd.
> Kan man det??

Sagtens.

> Og hvad for nogle kan i abefale?
> Eller andre forslag?
> Link til site som beskriver problemstilling modtages gerne.

En hvilken somhelst billig router alt efter hvad budgettet lyder på. (bare
ikke en DI604 mener jeg)

Valget afhænger mest af hvilke funktioner der skal være i den, nogle har
noget andre andet.
Men den billigste jeg lige kan komme i tanke om er en Topcom i Bilka, den er
ikke så tosset (har haft en).

mvh Jens