WLAN PCI-kort problem
Fra : Jens Gydesen

Dato : 27-04-03 20:34

Hej

Jeg er ved at installere et PCI WLAN kort, (TREND TEW 303PI) i en ældre 166
MHz maskine.

Efter at have monteret PCI kortet i PCI-bussen vil maskinen overhovedet ikke
boote.

Når den har detekteret CD-ROM drevet, går den i stå og hænger der til tid og
evighed.

Jeg har prøvet med 2 helt nye WLAN PCI-kort.

Maskinen har kørt med 10 Mbit netkort før uden problemer.

Er der forskel på gamle og nye PCI-busser?

Er der nogen her der har oplevet noget lignende?

På forhånd tak og
Venlig hilsen Jens

Fra : Elmer

Dato : 28-04-03 20:45

Jens Gydesen wrote:

> [...]
>
> Er der forskel på gamle og nye PCI-busser?
>
> Er der nogen her der har oplevet noget lignende?

Hmmm.
Har du set i BIOS om den står til at boote på netværk ???

Elmer

Fra : Lars Funder

Dato : 28-04-03 21:22

"Jens Gydesen" <j.gydesen@REMOVETHISwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der forskel på gamle og nye PCI-busser?
>
> Er der nogen her der har oplevet noget lignende?

Har prøvet det samme med D-link 520+ wireless pci kort, det kører fint i
andre maskiner , men ikke i gammel pentium maskine (133 mhz), låste maskinen
under opstart. måske er der et trick mht pci config i bios opsætning.
Lars Funder
www.larsfunder.dk

Fra : Jens Gydesen

Dato : 29-04-03 19:12

Hej

Jeg har spurgt rundt og man mener at der er en gammel version af PCI-bussen.

Så der er nok ingen udvej.

Mvh JG

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 01-05-03 22:34

Jens Gydesen wrote:

> Hej
>
> Jeg har spurgt rundt og man mener at der er en gammel version af
> PCI-bussen.
>
> Så der er nok ingen udvej.

Inden du giver op så prøv et andet PCI slot.

--
Niels

Fra : Jens Gydesen

Dato : 02-05-03 07:58

Hej

Tak for rådet, men det er også prøvet.

Og WLAN PCI lortey virker i en anden nyere PC.

Venlig hilsen Jens

Fra : Jens

Dato : 03-05-03 00:20

"Jens Gydesen" <j.gydesen@REMOVETHISwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Tak for rådet, men det er også prøvet.
>
> Og WLAN PCI lortey virker i en anden nyere PC.

Har du prøvet at opdatere BIOS til nyeste version ?

Jens