Tip: Billige mac'er i ComputerCity
Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 17-05-03 15:22

Var forbi computercity (.dk og østerbro): iMac G4/800 koster 10.000, 1
Ghz'eren med 17", Superdrive koster 15.000 kroner.

Noget kunne tyde på at nedsættelsen er dollarkurs-relateret. En ny Palm
Tungsten C var nemlig også bemærkelsesværdig billig: 4299 DKK mod 499
USD -- hvilket invaliderer den gode gamle 1 USD = 10 DKK inkl.
moms-regneregel.

/hc

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 17-05-03 19:16

Hans Christian Hansen <nntp@hansen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> Tungsten C var nemlig også bemærkelsesværdig billig: 4299 DKK mod 499
> USD -- hvilket invaliderer den gode gamle 1 USD = 10 DKK inkl.

Og PowerBook 12" til 13000 kr.?! Det lyder helt vildt?! De oplyste
priser må da være ex. moms, eller?

--
vh Jesper
jmfink (at) mac.com

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 17-05-03 19:42

Jesper Møller-Fink <heltvildfalsk@adresse.com> wrote:

> Og PowerBook 12" til 13000 kr.?! Det lyder helt vildt?! De oplyste
> priser må da være ex. moms, eller?

Av for katten, den lagde jeg ikke en gang mærke til. Priserne ER inkl.
moms, så det ligner godt nok et godt tilbud, skal vi ikke have et par
stykker af dem?

/hc

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 17-05-03 19:55

> [...]

> Av for katten, den lagde jeg ikke en gang mærke til. Priserne ER inkl.
> moms, så det ligner godt nok et godt tilbud, skal vi ikke have et par

Ja! Jeg så det lige på deres site... Det er hele 4000 kr. under prisen
på Apple Store!? Hm...

--
vh Jesper
jmfink (at) mac.com

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 17-05-03 20:33

heltvildfalsk@adresse.com (Jesper Møller-Fink) writes:

> Og PowerBook 12" til 13000 kr.?! Det lyder helt vildt?! De oplyste
> priser må da være ex. moms, eller?

Altså 12" G4-bog? Hvad er specifikationerne?

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 17-05-03 20:59

<http://www.computercity.dk/Product/Product.aspx?id=49928>

--
vh Jesper
jmfink (at) mac.com

Fra : Per Rønne

Dato : 18-05-03 07:53

Jesper Møller-Fink <heltvildfalsk@adresse.com> wrote:

> Og PowerBook 12" til 13000 kr.?! Det lyder helt vildt?! De oplyste
> priser må da være ex. moms, eller?

Dagens kurs: 6,46. Lægges 25% oveni skal du så med et rundt tal regne
med 8 kroner for hver $.

Over for ¤: 0,87 og en ¤ koster altså $1,15.
--
Per Erik Rønne

Fra : Torben Hedstrøm

Dato : 18-05-03 17:33

> Og PowerBook 12" til 13000 kr.?! Det lyder helt vildt?! De oplyste
> priser må da være ex. moms, eller?

Hmmm, man må da kunne købe et parti, og sælge dem videre ... har i min søgen
efter en Mac laptop ((til en realistisk pris ) set indtil flere, som
prøver at få 17000 for deres 12" PB ... godt nok med airport kort ... men
alligevel !!??.

Torben.

Som synes at det er på tide at Mac'erne kommer ned i et prisleje, som er
prportionalt med deres ydelse osv. .

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 19-05-03 16:13

Torben Hedstrøm <Torbenguzzi@wanadoo.dk> wrote:

> [...]
> alligevel !!??.
>
> Torben.
>
> Som synes at det er på tide at Mac'erne kommer ned i et prisleje, som er

Priserne på Apple computere har ikke noget som helst med dollarkurser
eller andet at gøre. Det er suverænt Apple, der bestemmer hvad
computerne skal koste i Danmark. Det styrer de med ekstremt lave avancer
til både distributører og forhandlere kombineret med eget salg via
web-butik.

Hvis jeg skal sælge bemeldte PB 12" skal jeg betale mere for den før
moms hos min distributør end jeg tilsyneladende kan få den til med moms
hos ComputerCity!

Så joh...det er et godt tilbud, men jeg spekulere på hvad Apple
egentligt vil med sine distributører og forhandlere nu til dags. Og er
det mon godt for Apples profil generelt, at man således lader sit
forhandlernet i stikken? Jeg tvivler og savner i høj grad at få
forklaret logikken.

Tænk hvis jeg var kommet for skade at sælge en Mac til en kunde for tre
dage siden til 17.000 og han så opdagede at han kunne købe den hos
ComputerCity 1/4 billigere?

Han ville med fuldt rette kunne mistænke mig for at putte 4000 kr i
lommen.

Sådan knuser Apple for tiden tilliden mellem forhandlere og kunder!

Velbekomme!

Stig

--
Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk

Fra : Sebastian Steen

Dato : 19-05-03 16:29

"Stig Leerbeck" <wannabee@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Tænk hvis jeg var kommet for skade at sælge en Mac til en kunde for tre
> dage siden til 17.000 og han så opdagede at han kunne købe den hos
> ComputerCity 1/4 billigere?

ComputerCity stopper med at sælge Apple produkter og sælger derfor ud af
deres varelager. De har nu udsolgt af 12" (på trods af at den stadig er på
siden) og har kun meget få iMacs tilbage.

Men priserne er altså kun sat ned for at sælge ud sagde ham manden i
telefonen

Hvis jeg bare lige ikke havde købt en iPod - så var det blevet til en iMac
istedet :(

Sebastian Steen
"supergnu_" = spamfilter!

Fra : Peter Perlsø

Dato : 17-05-03 19:23

Hans Christian Hansen <nntp@hansen.tdcadsl.dk> wrote:

> Var forbi computercity (.dk og østerbro): iMac G4/800 koster 10.000, 1
> Ghz'eren med 17", Superdrive koster 15.000 kroner.

Ikke dååårligt!

mvh Peter +45 5192 3981 http://haxor.dk/

Government is force - taxes are blackmail.