DVD fra iMac til TV
Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 16-05-03 19:14

Hej.

1. Hvad skal der til for at få lyd og billede vist på TV'et når jeg
afspiller en DVD på min iMac 1GHz? (Jeg er klar over at jeg skal bruge
et specielt kabel som sættes i mac'en, men hvordan kommer jeg "videre"
til tv'et)
2. Har I erfaringer med dette, og er kvaliteten af billede og lyd god?

--
Venlig hilsen,
Henrik Rasmussen

Fra : Ole Guldberg Jensen

Dato : 17-05-03 11:40

Henrik Rasmussen wrote:

> [...]
> afspiller en DVD på min iMac 1GHz? (Jeg er klar over at jeg skal bruge
> et specielt kabel som sættes i mac'en, men hvordan kommer jeg "videre"

http://www.apple.com/dk/ibook/graphics.html kan du se kablet som har
composite og S-videoudgang. Jeg bruger et sådan kabel som går over i et
av scart stik (hvor lydendelen går direkte i ib00k'en). Virker fint!

> 2. Har I erfaringer med dette, og er kvaliteten af billede og lyd god?

Jeg har ikke haft problemer med kvalitet af hverken billede eller lyd..
jeg syntes tværtigmod at det er bedre en min vhs-video..

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 18-05-03 00:19

Ole Guldberg Jensen <ole_guldberg@mail.dk> wrote:

> http://www.apple.com/dk/ibook/graphics.html kan du se kablet som har
> composite og S-videoudgang.

Jeg går ud fra at det er dette kabel Du taler om:
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/9167/wo/QhwVi27SWXHM
YMSfPl/1.3.0.5.8.3.1.13.0

>Jeg bruger et sådan kabel som går over i et
> av scart stik (hvor lydendelen går direkte i ib00k'en). Virker fint!

Scart i "TV-enden" og lyd/S-video i "computer-enden"?
Hvor køber man det henne?
Hvornår bruger man iøvrigt composite og hvornår S-video, og hvad er
forskellen?

> Jeg har ikke haft problemer med kvalitet af hverken billede eller lyd..
> jeg syntes tværtigmod at det er bedre en min vhs-video..

Det bør det vel også være, når nu der er tale om DVD.
Jeg tænkte mere på kvaliteten i forhold til en DVD-afspiller som er
koblet til tv'et på normal vis (scart-kabel).

--
Venlig hilsen,
Henrik Rasmussen