.dmg ugh ugh
Fra : David Blangstrup

Dato : 13-05-03 08:21

Jeg synes compressed .dmg filer lavet med Disk Copy er meget smartere
end Stuffit filer. Bare Apple snart lavede Disk Copy med internet .dmg
filer, altså dem der selv folder sig ud... mit spørgsmål er, hvis jeg
ellers kunne holde mig til sagen -- kan man sende .dmg filer til
rudedåsebrugere?
--
David Blangstrup
http://david.blangstrup.dk

Fra : Jonas Voss

Dato : 13-05-03 09:43

David Blangstrup wrote:

> [...]
> filer, altså dem der selv folder sig ud... mit spørgsmål er, hvis jeg
> ellers kunne holde mig til sagen -- kan man sende .dmg filer til

Æhm, dem der selv folder sig ud? Jeg går ud fra det er din browser der
sender dem videre til Disk Copy, og der er således ikke noget der selv
folder sig ud.

Jeg tvivler kraftigt på at en rudedåsebruger kan benytte en .dmg-fil
til noget anvendeligt, ligesom mac-brugere ikke kan bruge .exe-filer
til noget.

"Great things are afoot!"

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 13-05-03 10:06

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Bare Apple snart lavede Disk Copy med internet .dmg
> filer, altså dem der selv folder sig ud

Gør det selv selv!

hdiutil internet enable -yes diskimg.dmg
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : David Blangstrup

Dato : 13-05-03 11:06

In <1fuw9af.1g15kqf1t67ukuN%mta@mac.com> Michael Tysk-Andersen wrote:

> Gør det selv selv!
>
> hdiutil internet enable -yes diskimg.dmg

For lige at være på den sikre side: Det er altså ovenstående linie, jeg
skal putte ind i terminalen?

--
David Blangstrup
http://david.blangstrup.dk

Fra : David Blangstrup

Dato : 13-05-03 11:09

> Gør det selv selv!
>
> hdiutil internet enable -yes diskimg.dmg

[Davids-iMac] david% hdiutil internet enable -yes diskimg.dmg
hdiutil: verb "internet" is not recognized.
hdiutil <verb> <options>
<verb> is one of the following:
help
attach
detach
eject
verify
create
convert
burn
info
load
checksum
unflatten
flatten
imageinfo
internet-enable
mount
mountvol
unmount
plugins
resize
segment
pmap
test
testfilter
[Davids-iMac] david%
--
David Blangstrup
http://david.blangstrup.dk

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 13-05-03 11:48

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> [Davids-iMac] david% hdiutil internet enable -yes diskimg.dmg
> hdiutil: verb "internet" is not recognized.

Der mangler ganske rigtigt en bindestreg

hdiutil internet-enable -yes diskimg.dmg

og den skal bruges i terminalen ja.

Lav et diskimage med Disc Copy. Åbn terminalen og skriv "hdiutil
internet-enable -yes ", træk imaget ind i det åbne terminal vindue og
tryk retur.

Hvis du efterfølgende dobbeltklikker imaget vil det blive mountet,
indholdet kopieret ud på skrivebordet og imaget unmountes og slettes.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 13-05-03 12:27

Et par gør det selv scripts:

Check om Internet-enanled er sat:

set filename to quoted form of the POSIX path of the ¬
(choose file with prompt "Vælg et disk billede" of type "devi")
do shell script "hdiutil internet-enable -query " & filename
display dialog filename & " is Internet " & ¬
result buttons "Ok" default button 1

Sæt Internet-enable:

set filename to quoted form of the POSIX path of the ¬
(choose file with prompt "Vælg et disk billede" of type "devi")
do shell script "hdiutil internet-enable -yes " & filename

Slå Internet-enable fra:

set filename to quoted form of the POSIX path of the ¬
(choose file with prompt "Vælg et disk billede" of type "devi")
do shell script "hdiutil internet-enable -no " & filename

Obs der ikke nogen fejlkontrol indbygget i scriptene.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 13-05-03 15:47

> [...]
> do shell script "hdiutil internet-enable -query " & filename
> display dialog filename & " is Internet " & ¬

Når jeg ser sådan noget, tænker jeg ofte på da vi i 86 indførte
computere på vor skole, og man skulle skrive mærkelige kommandoer for at
komme i gang.

)

Martin

--
MA @ 55.01.46N/11.50.39E - www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse

--and don't forget to boogie

Fra : David Blangstrup

Dato : 14-05-03 20:31

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Når jeg ser sådan noget, tænker jeg ofte på da vi i 86 indførte
> computere på vor skole, og man skulle skrive mærkelige kommandoer for at
> [...]

Jeg tænker på folk der snakker serbo-kroatisk. Det er sikkert meget rart
og forståeligt for dem selv - eller er det bare bornholmsk?

--
David Blangstrup
http://david.blangstrup.dk

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 14-05-03 23:06

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Jeg tænker på folk der snakker serbo-kroatisk. Det er sikkert meget rart
> og forståeligt for dem selv - eller er det bare bornholmsk?

Hvis jeg så bare kunne skrive på bornholmsk kunne jeg give jer
sammenligningsmulighed! Nå hvad pokker jeg kan heller ikke noget
serbo-kroatisk.

Nå men jeg fordrer heller ikke at man forstår det, kun at man
klippeklistrer det ind i Script Editor og derved slipper for
terminalarbejde.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com