PHP version 4.1.2 contra 4.3.2
Fra : Lars Hansen

Dato : 17-05-03 17:17

Hej
Hos min webhost som bruger PHP version 4.1.2 henter jeg en side med en
variabel som f.eks.
person.php?tlf=12345678
I kildekoden tjekker jeg nogle ting med tlfnr. og får værdien med navnet
$tlf, det virker fint, men på min egen webserver har jeg prøvet med PHP
version 4.3.2 der virker det ikke, men hvis jeg bruger version 4.1.2 så
virker det fint.
Er der nogen der ved hvad de har ændret fra version 4.1.2 til 4.3.2 og hvad
værdien nu hedder?

Fra : Ulrik NIelsen

Dato : 17-05-03 17:23

Lars Hansen wrote:
> [...]
> virker det fint.
> Er der nogen der ved hvad de har ændret fra version 4.1.2 til 4.3.2 og hvad

du kan ikke referere til variablerne direkte mere..

brug
$_REQUEST['tlf']
$_POST['tlf']
eller
$GET['tlf']

--
excuse of the day : The vendor put the bug there.
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Kim Emax

Dato : 17-05-03 18:35

Ulrik NIelsen wrote:

> du kan ikke referere til variablerne direkte mere..

Heller ikke, hvis register_globals er slået til?

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør

Fra : Lars Hansen

Dato : 17-05-03 21:28

Jeg satte register_globals til og nu virker det, tak.

Fra : Kai Birger Nielsen

Dato : 17-05-03 20:11

In <3ec66061$0$97176$edfadb0f@dread12.news.tele.dk> "Lars Hansen" <NO@SPAM.DK> writes:

> [...]
>virker det fint.
>Er der nogen der ved hvad de har ændret fra version 4.1.2 til 4.3.2 og hvad

De har ændret om "register_globals" er on eller off pr default.
web10 har lavet samme flagren med om det er on eller off, så nu
har jeg slået det permanent fra for mine sider i min .htaccess:

php_flag register_globals off

Jeg tror ikke at du som almindelig bruger kan slå det til på
samme måde, men det var da umagen værd lige at undersøge om
det virker. På sigt er det en god ide at ændre koden til ikke
at bruge den facilitet, fordi det gør det uklart hvor en variabels
værdi egentlig kommer fra. I dit tilfælde ser det ud til at være
ligemeget, men ofte er det ikke meningen at en variabel, der
egentlig er tænkt kun at leve i en cookie, kan initialiseres
vha parametre til url'en. Ok ?

mvh Birger Nielsen (bnielsen@daimi.au.dk)