Problemer med mysql_fetch_array
Fra : Hans M.

Dato : 15-05-03 20:29

Hejsa
Dette er måske et ret simpelt spørgsmål, men hvorfor kan jeg ikke få
følgende kode til at virke?
Det er en kode som jeg har kopieret direkte fra et hæfte der hedder
"Start på PHP", og som gerne skulle virke som et nyhedsscript. Når jeg
kalder det, får jeg bare at vide at der er et problem med funktionen
mysql_fetch_array()

Jeg er ret sikker på at tabellen er defineret på den rigtige måde. Kan
det tænkes at min udbyder af webhotellet ikke har installeret den rette
version af php eller lign.?

Herunder er koden sat ind.
Venlig hilsen Hans
----------------------------
<HTML>
<BODY>
<?
$db = mysql_connect("localhost","*******","*******");
mysql_select_db("nyheder",$db);
$foresp = mysql_query("SELECT dato,overskrift,tekst FROM nyheder ORDER
BY dato DESC LIMIT 0,2");

while($data = mysql_fetch_array($foresp)){

echo "<B>$data[1]</B> - ";
echo date("j/n - Y",$data[0]);
echo "<BR>$data[2]<BR><BR>";

}
?>
</BODY>
</HTML>

Fra : JMo.

Dato : 15-05-03 20:41

"Hans M." <nospam@please.me> wrote in news:3EC3EA6C.8B57B31A@please.me:

> Dette er måske et ret simpelt spørgsmål, men hvorfor kan jeg ikke få
> følgende kode til at virke?

Fordi der er noget galt.. Men da du ikke har nogen fejlhåndtering, bliver
det svært at finde ud af hvad der er galt.

Prøv om ikke du kan få lidt ideer til at komme videre i flg. indlæg:

<Xns93799A07BD075JMoUsenetPost@212.54.64.149>

- ellers så spørg igen