Billed i mail
Fra : Kristian Skriver Jen~

Dato : 15-05-03 00:30

Hejsa,

Jeg ønsker at sende en mail med PHPs mail(), hvori der skal være et billed
i toppen af mailen. Billedet er i JPEG-format.
Er der nogen der ved hvordan koden skal se ud??

VH Kristian Jensen

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 15-05-03 08:58

Kristian Skriver Jensen wrote:
> Jeg ønsker at sende en mail med PHPs mail(), hvori der skal være et billed
> i toppen af mailen. Billedet er i JPEG-format.
> Er der nogen der ved hvordan koden skal se ud??

Der er faktisk flere muligheder, afhængigt af, hvordan du vil lave det. At
sætte et billede i toppen er noget, som mange e-mail klienter ikke
understøtter, men de som gør, bruger oftest html til formålet. Det, man så
gøre, er at lave en multi-part/mime e-mail, hvor du i html-delen refererer
til jpg-filen, som du så vedhæfter i en anden sektion. Du kan evt. prøve at
sende en e-mail til dig selv for at se, hvilken kode, e-mailen skal bestå
af.

Du bør dog sikre, at e-mailen også indeholder en text/plain del, ellers vil
mange spamfiltre markere din e-mail som spam, og den vil så ikke ankomme
til modtageren.

Du har så en række forskellige valgmuligheder omkring kodning - 8-bit,
uuencode osv., og du kan også kode jpeg-filen på forskellige måder. Jeg vil
klart anbefale, at du koder teksten i 8-bit, enten i iso-8859-1 eller utf-8
tegnsæt.

Hvis du fortæller mere om formålet med e-mailen (indhold, målgruppe, sprog,
nationalitet, hvilke e-mail klienter modtagerne bruger osv.) kan jeg give
dig nogle råd om, hvilke kodningsformater du bør benytte.

Lars.

--
Freelance programmør
Programmering mod timebetaling

Fra : JMo.

Dato : 15-05-03 09:09

Kristian Skriver Jensen <kristianjensen@hotmail.com> wrote in

> Jeg ønsker at sende en mail med PHPs mail(), hvori der skal være et
> billed i toppen af mailen. Billedet er i JPEG-format.
> Er der nogen der ved hvordan koden skal se ud??

Prøv at se om ikke du kan få nogle gode ideer fra:
http://www.zend.com/zend/spotlight/sendmimeemailpart1.php

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 15-05-03 09:11

Kristian Skriver Jensen wrote:

> Jeg ønsker at sende en mail med PHPs mail(), hvori der skal være et billed
> i toppen af mailen. Billedet er i JPEG-format.
> Er der nogen der ved hvordan koden skal se ud??

Prøv at bruge klassen Mail_Mime
(http://pear.php.net/manual/en/package.mail.mail-mime.php). Hvis du er
begynder, ser det muligvis svært ud, men tro mig, der findes ingen
nemmere måde at gøre det på.

Fra : Michael

Dato : 15-05-03 17:33

Kig her: http://delfs.dk/articles/danish/Haeft_filer_ved_mails.html