Array[] problemer
Fra : Jesper Hansen

Dato : 14-05-03 14:17

Hej.

Hvis jeg via en form sender noget input videre til en ny fil, hvorfor
kan jeg så ikke tjekke om en variabel er sat og ellers sætte den til
"nej" hvis den ikke er sat.

if (!isset($Array[aktiv))
{
$Array[aktiv] = nej;
}

Dette virker ikke

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Jacob Atzen

Dato : 14-05-03 15:33

Jesper Hansen <sebulba_@mailme.dk> writes:

> Hvis jeg via en form sender noget input videre til en ny fil, hvorfor
> kan jeg så ikke tjekke om en variabel er sat og ellers sætte den til
> "nej" hvis den ikke er sat.

Det kan du også godt.

> if (!isset($Array[aktiv))
> {
> $Array[aktiv] = nej;
> }
>
> Dette virker ikke

Du skriver ikke, hvilke dele der skulle komme fra en
formular. Ovenstående har så vidt jeg kan se, intet med en formular at
gøre. Desuden er der syntax fejl i din kode. Følgende burde virke:

if(!isset($Array["aktiv"])) {
$Array["aktiv"] = "nej";
}

Det ville være nyttigt, hvis du for fremtiden skrev, hvilke fejl
meddelelser du får og hvorfor du mener det ikke virker.

- Jacob Atzen

Fra : Jesper Hansen

Dato : 15-05-03 07:49

On 14 May 2003 16:33:26 +0200, Jacob Atzen <jacob@aub.dk> wrote:

>Du skriver ikke, hvilke dele der skulle komme fra en
>formular. Ovenstående har så vidt jeg kan se, intet med en formular at
>gøre. Desuden er der syntax fejl i din kode. Følgende burde virke:

Ja det kan jeg godt se at der manglede lidt apostroffer og paranteser.

Det kommer faktisk fra en formular der delvist ser sådan her ud og det
virker fint.

<INPUT TYPE="text" VALUE="<?php echo $aktiv;?>" SIZE="5" MAXLENGTH="3"
NAME="Array[aktiv]">

>Det ville være nyttigt, hvis du for fremtiden skrev, hvilke fejl
>meddelelser du får og hvorfor du mener det ikke virker.

Det ville jeg også gerne have gjort, men der kom ingen
fejlmeddelelser, der skete bare ingenting når jeg kørte koden, men tak
for dit svar.

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : JMo.

Dato : 15-05-03 09:17

Jesper Hansen <sebulba_@mailme.dk> wrote in

> Det ville jeg også gerne have gjort, men der kom ingen
> fejlmeddelelser, der skete bare ingenting når jeg kørte koden, men tak
> for dit svar.

Så må du lave nogle ;)

Blot fordi din kode er syntaxmæssigt er korrekt, kan der jo stadig være
masser af fejl - og dem kan PHP-fortolkeren ikke finde; Den ved jo ikke
hvad du gerne vil have den til at gøre.

Så væn dig til at smide nogle print, echo eller print_r ind i din kode, når
det ikke virker.

I dit tilfælde kan du jo starte med en print_r($array), så du kan se hvad
$array egentligt indeholder.

Samtidig kunne du lave en print_r($_REQUEST) så du kan se hvad din formular
sender af data.

Fra : Jesper Hansen

Dato : 15-05-03 12:20

On Thu, 15 May 2003 08:17:25 +0000 (UTC), "JMo." <ns_sf009@mohr.cx>
wrote:

> [...]
>$array egentligt indeholder.
>
>Samtidig kunne du lave en print_r($_REQUEST) så du kan se hvad din formular

Ok - jeg kendte ikke print_r funktionen.. Tak.

Med venlig hilsen
Jesper Hansen