hjælp til submit
Fra : Thomas

Dato : 10-05-03 10:35

Hej,

er der nogen i gruppen der kan forklare hvorfor jeg ikke kan tildele en
værdi til variable $submit ?

her er noget af koden:

-----
if ($isSearch == 1)
{
print("<input type=submit name=submit value='create'/> ");
}
else
{
print("<input type=submit name=submit value='returning'> ");
print("<input type=submit name=submit value='Search'> ");
}

print("value of submit :". $submit);
-----------

i eksemplet her er variablen $submit en tom streng.

Jeg takker på forhånd for hjælpen.

Mvh.

Thomas

Fra : Jacob Atzen

Dato : 10-05-03 10:42

Thomas <thlu@vip.cybercity.dk> writes:

> er der nogen i gruppen der kan forklare hvorfor jeg ikke kan tildele en
> værdi til variable $submit ?

Det kan du også godt.

> [...]
> print("<input type=submit name=submit value='returning'> ");
> print("<input type=submit name=submit value='Search'> ");

Du har ikke tildelt en værdi til $submit? Husk at det du udskriver med
dine print funktioner ikke har nogen indflydelse på, hvad dine
variable er.

- Jacob Atzen

Fra : Thomas

Dato : 10-05-03 11:42

> Du har ikke tildelt en værdi til $submit? Husk at det du udskriver med
> dine print funktioner ikke har nogen indflydelse på, hvad dine
> variable er.

jo - jeg mener jo netop at jeg tildeler en værdi til $submit ved at give den
en value='create'. Så på den måde burde jeg kunne se output på skærmen med
værdierne 'create', returning' eller 'Search'. Men det eneste jeg ser er en
tom tekststreng.

Mvh.

Thomas

Fra : Jacob Atzen

Dato : 10-05-03 11:45

> [...]

> værdierne 'create', returning' eller 'Search'. Men det eneste jeg ser er en

Nej. Det har du først når du submitter formularen. Og så skal du tilgå
variablen som enten $_POST["submit"], $_GET["submit"] eller
$_REQUEST["submit"] i det modtagende script.

- Jacob Atzen

Fra : Thomas

Dato : 10-05-03 15:17

> Nej. Det har du først når du submitter formularen. Og så skal du tilgå
> variablen som enten $_POST["submit"], $_GET["submit"] eller
> $_REQUEST["submit"] i det modtagende script.

Okay - på den måde. Uddrag af min kode ser således ud. Jeg kender ikke til
de variabler som du beskriver. Er det noget der er noget i PHP?

<?php
function call_my_function(param)
{
if ($param == 1)
{
[...]
?>

<form method="post" action="mypage.php">

<?php

if (isset($submit))
{
print("You should see this...:");

if ($submit=='Create')
{
blablabla
}
)

call_my_function(param);
?>

Fra : Jacob Atzen

Dato : 11-05-03 02:51

> Okay - på den måde. Uddrag af min kode ser således ud. Jeg kender ikke til
> de variabler som du beskriver. Er det noget der er noget i PHP?

Så læs manualen på php.net, der står de beskrevet:
<http://www.php.net/manual/en/language.variables.predefined.php>

> <?php
> function call_my_function(param)

Her har du en fejl. En parameter er også en variabel og altså $param.

> [...]
> }
> ?>
>
> <form method="post" action="mypage.php">

Så vidt jeg kan se har du stadig ikke initialiseret $submit
variablen. Prøv med:

$submit = $_REQUEST["submit"];

før du bruger $submit.

- Jacob Atzen