Vulobuk! Lav det til en rigtig adr.
Fra : Martin Korsgaard

Dato : 07-05-03 20:20

Hej
Jeg bruger dette script til at lade mine besøgende til at gemme en fil på
serveren!
Jeg vil gerne have indsat adressen til filen i en mysql database! Men det
bliver til noget vulopuk! Er der nogen som kan sætte det ind i dette script?

På forhpnd TAK!
Stien skal være upload/filennavn.type

<form enctype="multipart/form-data" action="upload.php" method="post">
<input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="30000">
Send this file: <input name="userfile" type="file">
<input type="submit" value="Send File">
</form>
<?php
// In PHP earlier then 4.1.0, $HTTP_POST_FILES should be used instead of
$_FILES.
// In PHP earlier then 4.0.3, use copy() and is_uploaded_file() instead of
move_uploaded_file

$uploaddir = '/upload';

print "<pre>";
if (move_uploaded_file($_FILES['userfile']['tmp_name'], $uploaddir .
$_FILES['userfile']['name'])) {
print "File is valid, and was successfully uploaded.\n";

} else {
print "Possible file upload attack!\n";

}

?>

Fra : Kim Emax

Dato : 07-05-03 21:58

Martin Korsgaard wrote:

> if (move_uploaded_file($_FILES['userfile']['tmp_name'], $uploaddir .
> $_FILES['userfile']['name'])) {

Nu har jeg kun benyttet de "almindelige" gamle upload metoder og her har du
en variable for navnet, som er variable_name, i dit tilfælde userfile_name -
jeg ved ikke om det er anderledes med $_FILES? Kunne ikke finde noget info,
der var relevant for den omtale problematik, men vil gerne se et link, hvis
nogen gør det

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør

Fra : Martin Korsgaard

Dato : 08-05-03 12:52

Prøv at se her: www.storkie.1go.dk/upload.php
Jeg tror i har misforstået!
Når man uploader filen til serveren skal stien til filen skrives ind i mysql
database. I dette tilfælde vil det være upload/filenavn som jeg gerne vil
have sat ind i en database! Er der nogen som kan hjælpe med det? I får lige
scriptet igen:

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 08-05-03 13:27

Martin Korsgaard wrote:
> Er der nogen som kan hjælpe med det?

"INSERT INTO table (sti) VALUES (".$uploaddir .
$_FILES['userfile']['name'].")"

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Kim Emax

Dato : 08-05-03 17:34

Martin Korsgaard wrote:

> [...]
> i mysql database. I dette tilfælde vil det være upload/filenavn som
> jeg gerne vil have sat ind i en database! Er der nogen som kan hjælpe

Din kode indsætter jo slet ikke nogen steder? Og kigger man på sub. samt
problemstilling, så er det nærliggende at tænke at dit problem er at du
prøver at benytte det temporare navn som filnavn... Så jeg formoder at
Tonnis forslag er, hvad du behøver?