Skærme
Fijala 3554
Summende skærm!!! (spray der stopper det?)
Fra : Andrew

Dato : 13-05-03 14:31

Hej

Jeg har købt en LG Flatron F700P skærm og den summer meget. Jeg fik den
byttet via onsite service med et firma der hedder infocare. Jeg fik en
splinter ny af samme slags, men den summede også. Derefter havde jeg skærmen
i nogle måneder, men så kunne jeg ikke holde det ud længere. Den summer så
meget at den overdøver min computer sojm jeg har brugt mange hundrede kroner
på at støjreducere med lydløse blæsere og støjnedsættende belægninger i
kabinettet.
Så jeg fik igen en DOA-bytning (dead on arrival) og fik en ny, men den
summer også. Så jeg må konkludere at denne skærm simpelthen summer fra
fabrikkens side og det må man acceptere. Men det er meget irriterende for
mig og jeg har indset at jeg må tage sagen i egen hånd hvis jeg vil have den
til at stoppe summeriet, hvis dette er muligt.

Jeg snakkede med en her i gruppen som anbefalede at jeg eventuelt åbnede
skærmen og sprayede en eller anden væske på spolerne og andre steder. Han
sagde at summeriet nok højest sandysnligt kom fra en "ting" (som jeg ikke
kan huske navnet på) der ikke var isoleret ordentligt fra fabrikkens side.

Hvilken spray er der tale om og hvorhen skal jeg spraye den hvis jeg
beslutter mig for at lave indgrebet?

Mvh Anders

Fra : Madsen

Dato : 14-05-03 20:43

Andrew skrev:

> Hvilken spray er der tale om og hvorhen skal jeg spraye den hvis jeg
> beslutter mig for at lave indgrebet?

Så vidt jeg er orienteret så er det lak. Prøv evt. følgende link:
<http://www.google.com/groups?ie=UTF-8&oe=UTF-8&as_umsgid=3d5e871b%240%2443947%24edfadb0f@dspool01.news.tele.dk&lr=&as_scoring=d&hl=da>

Madsen.

Fra : Hans

Dato : 14-05-03 21:02

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken spray er der tale om og hvorhen skal jeg spraye den hvis jeg
> beslutter mig for at lave indgrebet?

Det er ikke for at tage modet fra dig, men sansynligheden for at du kan
fjerne snerrelyden fra din 700P er meget lille, da det drejer sig om en
underdimensioneret komponent.

Hvis jeg var dig ville jeg satse på at komme af med skærmen på garantien,
hvor du gør opmærksom på at skærmen stort set er ubrugelig for normalt
hørende, da den udsender forstyrrende og uvedkommende støj. Produktet er
simpelthen for ringe.

mvh Hans