Skærme
Fijala 3554
Hvorfor bliver billeder grimme i IE når je~
Fra : Ukendt

Dato : 08-05-03 03:08

Hej...

Har fået et stort problem med skærmen på min bærbare ... opløsningen er
rimelig høj, så for at kompencere for dette har jeg ændret DPI
indstillingerne i windows til at være 120 fra de normale 96. Resultat er
ganske godt, jeg kan nu læse alt og det meste ser rimelig fornuftigt ud, MEN
(selvfølgelig er der et men) ... når jeg åbner et hvilket som helst website
i IE ser grafikken (læs: alle billed filer)ganske forfærdelige ud, hvad jeg
ser svarer ganske enkelt til at trække et billede på 10*10px op til 50*50px
.... det er uudholdeligt at arbjede med, da meget navigation osv. er lavet
med grafik.

Jeg prøvede lige at ændre opløsningen på min crt skærm og der har jeg ikke
problemet, er dette problem kun noget man har på en fladskærm/bærbar, har
alle der har tft skærm dette problem ... og kan jeg på nogen måde undgå det
?

mvh

Peter Farsinsen

Fra : Erik W.

Dato : 08-05-03 08:16

"Peter Farsinsen" skrev ...
> [...]
> problemet, er dette problem kun noget man har på en fladskærm/bærbar, har
> alle der har tft skærm dette problem ... og kan jeg på nogen måde undgå

TFT skærme bør kun køre i deres max-opløsning, - også kaldet deres native
opløsning. Andre opløsninger bør kun bruges i absolut nødstilfælde.Du kan
ikke sammenligne CRT med TFT skærme, det er to vidt forskellige
teknologier.'

Mvh Erik

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-03 09:31

"Erik W." <erik.w@mail.com> skrev..."

> [...]
> opløsning. Andre opløsninger bør kun bruges i absolut nødstilfælde.Du kan
> ikke sammenligne CRT med TFT skærme, det er to vidt forskellige

Hmmm, altså den der med at skærmen kun en bygget til een opløsning kender
jeg godt, men hvad har dpi indstillingen at gøre hermed ?

Jeg ved ik' nok om hvordan en skærm fungere til at kunne se en sammenhæng,
men altså det korte af det lange er at der ikke er nogen løsning på mit
problem !?

mvh

Peter Farsinsen

Fra : Erik W.

Dato : 08-05-03 10:27

"Peter Farsinsen" skrev...
> Hmmm, altså den der med at skærmen kun en bygget til een opløsning kender
> jeg godt, men hvad har dpi indstillingen at gøre hermed ?

Du har ret det har ikke noget med hinanden at gøre. Jeg læste din
oprindelige post lidt hurtigt (og sjusket) og kom til at hæfte mig ved
sætningen "Jeg prøvede lige at ændre opløsningen på min crt skærm ..." og
det triggede en automatisk reaktion fra min side - det må du sgu
undskylde...

Nu hvor jeg læser dit spørgsmål rigtigt, så må jeg sige at det lyder
mystisk. Jeg har selv prøvet at sætte DPI op til 120 på min Acer TFT skærm,
og der er ingen problemer. Er det kun i Internet Explorer, at du oplever
problemet med billeder? - Eller er det også i andre
billedvisningsprogrammer?
Hvis det kun er i Explorer kunne du prøve at opgradere den til seneste
udgave. Hvis det er i alle programmer kunne du søge at få en nyere
grafik-kort driver.

Mvh Erik

Fra : David T. Metz

Dato : 08-05-03 09:32

Erik W. skriblede:
> [...]
> native opløsning. Andre opløsninger bør kun bruges i absolut
> nødstilfælde.Du kan ikke sammenligne CRT med TFT skærme, det er to

Goddag mand, økseskaft ...

Det var ikke antallet af punkter på skærmen Peter ændrede ved. Det var
antallet af punkter i visningen af skærmelementer
(Skærmegenskaber->indstillinger->avanceret->generelt) - Windows kalder det
blot "DPI-indstilling".

Som svar til Peter: det sker ikke på tft-skærmen på min stationære. Den
opfører sig som du beskriver din CRT gør.

Det handler dog nok om noget andet end skærmen - det må være måden
grafikkort-driveren fortolker den ændrede DPI-indstilling der er forskellig
mellem dine to maskiner. Har du fx. prøvet at slutte den bærbare til din
CRT og se om problemet består (det gør det nok)?

Jeg har ikke en løsning, men ville lige gøre opmærksom på at det ikke har
noget med "native-opløsning" at gøre.

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller: