/ Forside / Teknologi / Hardware / Skærme / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Skærme
#NavnPoint
refi 6152
tedd 4669
Klaudi 3599
Fijala 3554
transor 2447
pallebhan.. 2000
Teil 1726
severino 1592
miritdk 1568
10  peet49 1562
Acer AL712
Fra : KBJ


Dato : 07-05-03 07:47

Hej Gruppe,

Vil jeg være tjent med en Acer AL712?
http://www.acer.dk/vi/page0.jsp-page78,,140,5,,,65,,,2054,,,,,,,,,,,,,,,,,65
,5,,5,5,,,,5,,,,5,,,,5,,,,,,,,,,,5,,,0,0,5,,2963514481.htm
(pas på "brækket link")

Mine krav er en flimmerfriskærm som kan bruges til kontorbrug (Webdesign)
samt spil. (3D Action)

Hilsen
Kenneth
--
fjern xx fra email.





 
 
KBJ (07-05-2003)
Kommentar
Fra : KBJ


Dato : 07-05-03 07:53

>
> Vil jeg være tjent med en Acer AL712?
Glemte lige at skrive at den SKAL være billig, har ikke råd til en 732 ;)

Kenneth



Erik W. (07-05-2003)
Kommentar
Fra : Erik W.


Dato : 07-05-03 10:28

"KBJ" skrev...
> Vil jeg være tjent med en Acer AL712?
Jeg har ikke set den i "virkeligheden" (jeg har en AL732), men jeg synes at
specsende på 712'eren virker til at være ret gode, desuden synes jeg at
kommentarerne på nedenstående link lyder meget godt.
http://www.edbpriser.dk/hardware/produktbedom.asp?ID=1514617901
Den har DVI - det er sjældent i den prisklasse. Det kan jeg godt lide, om
ikke andet fordi det gør det muligt at have to computere sat til.

Mvh Erik W.

> (pas på "brækket link")
http://www.shorterlink.com



Jens C. Hansen [Oden~ (07-05-2003)
Kommentar
Fra : Jens C. Hansen [Oden~


Dato : 07-05-03 10:37

KBJ wrote:
>
> Vil jeg være tjent med en Acer AL712?
> http://www.acer.dk/vi/page0.jsp-page78,,140,5,,,65,,,2054,,,,,,,,,,,,,,,,,65
> ,5,,5,5,,,,5,,,,5,,,,5,,,,,,,,,,,5,,,0,0,5,,2963514481.htm
> (pas på "brækket link")

Opgrader til OE6, der skulle det være fixet.


David T. Metz (07-05-2003)
Kommentar
Fra : David T. Metz


Dato : 07-05-03 14:46

Jens C. Hansen [Odense] kalligraferede, i
news:3eb8d3a3$0$48899$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
> KBJ wrote:
>>
>> Vil jeg være tjent med en Acer AL712?
>>
http://www.acer.dk/vi/page0.jsp-page78,,140,5,,,65,,,2054,,,,,,,,,,,,,,,,,65
>> ,5,,5,5,,,,5,,,,5,,,,5,,,,,,,,,,,5,,,0,0,5,,2963514481.htm
>> (pas på "brækket link")
>
> Opgrader til OE6, der skulle det være fixet.

http://www.acer.dk/vi/page0.jsp-page78,,140,5,,,65,,,2054,,,,,,,,,,,,,,,,,65,5,,5,5,,,,5,,,,5,,,,5,,,,,,,,,,,5,,,0,0,5,,2963514481.htm

Tjah, hvis man husker at hente den her:

"Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923"

David




KBJ (08-05-2003)
Kommentar
Fra : KBJ


Dato : 08-05-03 14:44

ét relevant svar (tak for det), og 2 off topic!
Andre med seriøse bud?

Hilsen
Kenneth



Martin L. Johansen (08-05-2003)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 08-05-03 17:38

KBJ wrote:

> ét relevant svar (tak for det), og 2 off topic!
> Andre med seriøse bud?

Jeg har lige været i den lokale biks og kigge på AL712, men endte hjem med
en Philips 170S2B istedet for. Den har en høj refreshrate på papiret, men
den virker slet ikke så sløv som den lægger op til.

Jeg sammenlignede den med Acer AL712 side om side, og jeg fandt Philips'en
bedre, dvs. mere skarp og pænere design. Dog har den ikke DVI, men det har
mit grafikkort heller ikke, så jeg overlever.

Jeg fik lov til at returnere skærmen inden for et par dage hvis jeg var helt
utilfreds med den, så nu skal den bare gennemtestes i både spil og film,
samt den daglig brug.

Jeg kom af med 4490,- og den koster på nettet det billigste sted 600,-
mindre, men så slipper jeg også for at sende frem og tilbage. Jeg kiggede
på skærmen inden jeg valgte den og den har 0 døde pixels.

Lækkert.

Synes lige I skulle høre det, hvad enten I kan bruge det til noget eller ej


--
Martin L. Johansen
Gør en god handel på http://shop.tux3do.com/
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Hans (08-05-2003)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 08-05-03 20:08

"Martin L. Johansen" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
news:1Kvua.55533$y3.3892854@news010.worldonline.dk...
> KBJ wrote:
>
> Jeg har lige været i den lokale biks og kigge på AL712, men endte hjem med
> en Philips 170S2B istedet for. Den har en høj refreshrate på papiret, men
> den virker slet ikke så sløv som den lægger op til.
>

Du skriver refreshrate, men mener forhåbentlig responstid?

mvh Hans



Martin L. Johansen (08-05-2003)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 08-05-03 20:29

Hans wrote:

> Du skriver refreshrate, men mener forhåbentlig responstid?

Ja, sorry. Det er responstid jeg mener.

Anyhow, til de interesserede så har jeg afprøvet skærmen lidt mere nu.
Perfekt til film. I spil synes jeg der er en smule ghost ved hurtige
bevægelser og det samme gør sig gældende ved fx. at jeg tager fat i et
vindue og bevæger det hurtigt frem og tilbage. Dette gælder i både Linux og
Windows.

Er det pga. skærmens høje responstid eller er TFT bare sådan. Jeg synes at
alle TFT's jeg har set har denne egenskab. Hvad siger panelet?

--
Martin L. Johansen
Gør en god handel på http://shop.tux3do.com/
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Erik W. (08-05-2003)
Kommentar
Fra : Erik W.


Dato : 08-05-03 21:02


"Martin L. Johansen" skrev...
> spil synes jeg der er en smule ghost ved hurtige
> bevægelser og det samme gør sig gældende ved fx. at jeg tager fat i et
> vindue og bevæger det hurtigt frem og tilbage.
> Er det pga. skærmens høje responstid eller er TFT bare sådan. Jeg synes at
> alle TFT's jeg har set har denne egenskab. Hvad siger panelet?

Det er på grund af skærmens høje responstid. Det er derfor jeg aldrig ville
købe den Phillips skærm du har købt. Der er ikke antydningen af trailing på
min Acer AL732 som er en 16ms skærm. Det er bestemt ikke alle TFT'er som har
den egenskab; men var det også udpræget på den Acer 712 som du sammenlignede
med?
Prøv at køre
www.members.aol.com/jasonvoorhees2k/schlierentest.zip på den.

Mvh Erik




Martin L. Johansen (08-05-2003)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 08-05-03 21:07

Erik W. wrote:

> Det er på grund af skærmens høje responstid. Det er derfor jeg aldrig
> ville købe den Phillips skærm du har købt. Der er ikke antydningen af
> trailing på min Acer AL732 som er en 16ms skærm. Det er bestemt ikke alle
> TFT'er som har den egenskab; men var det også udpræget på den Acer 712 som
> du sammenlignede med?

Jeg har først lagt mærke til det nu hvor jeg er kommet hjem og taget de
kritiske briller på. Men ja, umiddelbart synes jeg det var det samme med
712'eren, men det skal da lige følges op i morgen. Tror jeg aflægger
butikken et besøg og kigger nærmere på Acer'eren engang til. Evt. kan jeg
da bytte Philips'en til Acer'eren hvis den er bedre.

> www.members.aol.com/jasonvoorhees2k/schlierentest.zip på den.

Det vil jeg lige gøre lidt senere når jeg kommer ind i Windows.

Tak for dit indlæg.

PS: Mine svar er skrevet ud fra at jeg er _meget_ kritisk, grænsende til det
krakilske vil nogen sige, så det kan godt lyde værre end det måske er med
den smule ghosting/trailing. Og så skal det lige nævnes at jeg aldrig ser
film, ej heller spiller spil på computeren - det var kun for lige at teste.

--
Martin L. Johansen
Gør en god handel på http://shop.tux3do.com/
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Dr.Ralph (09-05-2003)
Kommentar
Fra : Dr.Ralph


Dato : 09-05-03 01:47

>> Det er på grund af skærmens høje responstid. Det er derfor jeg aldrig
>> ville købe den Phillips skærm du har købt. Der er ikke antydningen af
>> trailing på min Acer AL732 som er en 16ms skærm. Det er bestemt ikke alle
>> TFT'er som har den egenskab; men var det også udpræget på den Acer 712 som
>> du sammenlignede med?
>
> Jeg har først lagt mærke til det nu hvor jeg er kommet hjem og taget de
> kritiske briller på. Men ja, umiddelbart synes jeg det var det samme med
> 712'eren, men det skal da lige følges op i morgen. Tror jeg aflægger
> butikken et besøg og kigger nærmere på Acer'eren engang til. Evt. kan jeg
> da bytte Philips'en til Acer'eren hvis den er bedre.

Martin, HUSK nu ikke at blande Acer 712 sammed med Acer 732, IKKE !!!!!

732 er væsentlig bedre end 712 - bla har den markant lavere reponstid - og
JA desværre vælger folk af både økonomiske og tålmodigheds grunde tit at
købe den "forkerte" TFT - og dømmer så TFT til at være dårlige ubrugelige
skærme - derfor er mit råd ALTID - hellere vent 1-2 måneder på noget godt,
end have følelsen af, at man har købt noget, der ikke er optimalt.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Martin L. Johansen (09-05-2003)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 09-05-03 21:13

Dr.Ralph wrote:

> Martin, HUSK nu ikke at blande Acer 712 sammed med Acer 732, IKKE !!!!!

Selvfølgelig.

--
Martin L. Johansen
Gør en god handel på http://shop.tux3do.com/
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Jacob Riis (09-05-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Riis


Dato : 09-05-03 09:15


"Erik W." <erik.w@mail.com> skrev i en meddelelse
news:3ebab7ab$0$29541$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>
> "Martin L. Johansen" skrev...
> > spil synes jeg der er en smule ghost ved hurtige
> > bevægelser og det samme gør sig gældende ved fx. at jeg tager fat i et
> > vindue og bevæger det hurtigt frem og tilbage.
> > Er det pga. skærmens høje responstid eller er TFT bare sådan. Jeg synes
at
> > alle TFT's jeg har set har denne egenskab. Hvad siger panelet?
>
> Det er på grund af skærmens høje responstid. Det er derfor jeg aldrig
ville
> købe den Phillips skærm du har købt. Der er ikke antydningen af trailing

> min Acer AL732 som er en 16ms skærm. Det er bestemt ikke alle TFT'er som
har
> den egenskab; men var det også udpræget på den Acer 712 som du
sammenlignede
> med?
> Prøv at køre
> www.members.aol.com/jasonvoorhees2k/schlierentest.zip på den.
>
> Mvh Erik

Jeg har også en Acer AL732 ligesom Erik. Jeg er uenig med ham i at man ikke
kan se trailing (motionblur) på skærmen. Hvis vi fx tager en hjemmeside med
nogle blå rammer på en hvid baggrund og man så scroller siden vil du kunne
se det en lille smule. Jeg kan også se at bogstaver på hjemmesider ser
anderledes ud når jeg scroller siden end når den står helt stille. Men det
er ikke noget der forstyrrer mig når jeg arbejer på computeren.

Tag fx http://people.freenet.de/wizardz det er en flash side. Fortæl mig så
om du kan se trailing på skærmen.

--
Jacob



Erik W. (09-05-2003)
Kommentar
Fra : Erik W.


Dato : 09-05-03 11:00


"Jacob Riis" skrev ...
>
> Jeg har også en Acer AL732 ligesom Erik. Jeg er uenig med ham i at man
ikke
> kan se trailing (motionblur) på skærmen. >

Jeg udtrykte mig nok lidt for bastant. Jeg kan se trailing i f.eks
programmet schlierentest som du introducerede. Det jeg mente er at jeg
aldrig lægger mærke til det i daglig brug.

> Tag fx http://people.freenet.de/wizardz det er en flash side. Fortæl mig

> om du kan se trailing på skærmen.

den lille røde kvadrat får lidt slør i kanterne men det er dælme ikke meget.

Mvh Erik



Dr.Ralph (09-05-2003)
Kommentar
Fra : Dr.Ralph


Dato : 09-05-03 14:25

> den lille røde kvadrat får lidt slør i kanterne men det er dælme ikke meget.
>
> Mvh Erik

Jeg glæder mig til min Acer 732 kommer - nu har jeg fået en dato.....14
juni !

Dual monitor setuppet bliver for fedt at have.

Men klarer mig fint med min 20,1' TFT fra Dell i mellemtiden :)

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408526
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste