Skærme
Fijala 3554
Køb af brugt 21" EIZO FlexScan F77S
Fra : Anders Bo Pedersen

Dato : 04-05-03 08:13

Hej NG

Overvejer at erhverve subject i brugt tilstand for 2500kr (står som ny er
jeg blevet lovet). Specs kan læses her:
http://www.eizo.co.jp/welcome/products/discontinued/crt/f77s/contents.html.
Skærmen er vist fra 1999. Da jeg ikke er den store ekspert indenfor skærme
vil jeg lige hører om der er et af de kloge hoveder fra denne NG som kan
fortæle mig om det er et godt køb. Er der evt. nogen som engang har haft
eller har denne og hvad er deres erfaringer?

På forhånd tak
Anders

Fra : Klaus Bergh

Dato : 04-05-03 11:20

Nu er skærme efter min erfaring lidt svære at have med at gøre, da man jo
aldrig kan vide hvor længe de holder.
Personligt vil jeg ikke give 2500 for en skærm fra 1999. Skærme bliver jo
slidt med tiden, og hvis den har kørt meget så synes jeg prisen er for høj.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-05-03 14:17

In dk.edb.hardware.skaerm, Klaus Bergh <klausbergh@hotmail.co> says...
> Personligt vil jeg ikke give 2500 for en skærm fra 1999. Skærme bliver jo
> slidt med tiden, og hvis den har kørt meget så synes jeg prisen er for høj.

Det er stadig billigt for en Eizo.

Og kig lige på http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Klaus Bergh

Dato : 04-05-03 14:57

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> wrote in message
> In dk.edb.hardware.skaerm, Klaus Bergh <klausbergh@hotmail.co> says...
> Det er stadig billigt for en Eizo.
>
> Og kig lige på http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

ok beklager at jeg har ladet 20 linier stå, håber du kan tilgive mig.
men ok du mener det er billigt, men jeg synes nu stadig det er i overkanten.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-05-03 20:32

In dk.edb.hardware.skaerm, Klaus Bergh <klausbergh@hotmail.co> says...
> ok beklager at jeg har ladet 20 linier stå, håber du kan tilgive mig.

Du bundciterede...

> men ok du mener det er billigt, men jeg synes nu stadig det er i overkanten.

Hallooo???

Det er Eizo.

Fra : Anders Bo Pedersen

Dato : 04-05-03 22:44

"Klaus Bergh" said
> [...]
> Personligt vil jeg ikke give 2500 for en skærm fra 1999. Skærme bliver jo
> slidt med tiden, og hvis den har kørt meget så synes jeg prisen er for

Jeg endte faktisk med at få skærmen for 1800,-. Se
http://my.qxl.dk/accdb/viewitem.asp?IDI=8298372

På denne side står også "Ved hjælp af funktionen Color Restoration kan man
minimere, at billedkvaliteten bliver dårligere på grund af alder. Funktionen
nulstiller lys- og farvegenskaber". Sætter disse fakta ikke handlen i et
andet lys??

Anders

Fra : Erik W.

Dato : 05-05-03 00:03

"Anders Bo Pedersen" skrev ...
> Jeg endte faktisk med at få skærmen for 1800,-. Se
> http://my.qxl.dk/accdb/viewitem.asp?IDI=8298372

Hvis den er i god stand,så er det en okay pris..

Mvh Erik