Skærme
Fijala 3554
Skærm itu bærbar
Fra : Jemo

Dato : 30-04-03 15:11

jeg har en Thinkpad 600 hvor skærmen er gået, jeg vil gerne have gang i den
igen,men fandt ud af, Ibm næsten vil have 5000 kr for en sådan sag, jeg har
åbnet den og skærmen var en Samsung, så her kommer mit spørgsmål: kan man
købe en samsung i løssalg, hvorfor er prisen så peberet når en alm.
fladskærm er en hel del billigere? er der evt. en der ved om man kan købe en
brugt et eller andet sted, håber i kan svare, så jeg igen kan få gang i den.

Fra : Erik W.

Dato : 30-04-03 15:38

"Jemo" skrev ...
> jeg har en Thinkpad 600 hvor skærmen er gået, jeg vil gerne have gang i
den
> igen....

Jeg mener bestemt ikke det kan betale sig at bruge hverken for meget tid
eller arbejde på at skifte skærmen. Du vil for meget små penge kunne købe en
fungerende bærbar både nyere og hurtigere end din gamle IBM. Hvis der er VGA
udgang til ekstern skærm, kan du overveje om du ikke kan bruge maskinen som
en fiks lille støjsvag stationær maskine til teksbehandling eller surfing i
dagligstuen. Eller du kan bruge den som web- proxy-fil server eller router i
et netværk. Måske kan du endda sælge den for en lille plovmand til det
formål.
Men hvis du absolut vil redde maskinen så er dit bedste bud nok at poste en
forespørgsel i dk.marked.privat.edb der holder en masse folk til som har en
masse ragelse liggende i garagen det er slet ikke umuligt at der er en
som har det modsatte problem: en thinkpad med kaput computer men fungerende
skærm. Du kan evt. også sætte din maskine til salg der.

Mvh Erik

Fra : Anders

Dato : 30-04-03 20:42

Jeg har en ven der har en relativt ny(P3 - 1000 MHz) IBM bærbar hvor
baggrundsbelysningen er gået i udu. Gælder det også her at en reperation
ikke kan betale sig?
Vi har målt os frem til at det muligvis er forsyningen til
baggrundsbelysningen der svigter, men er ikke helt sikre på at det er her
problemet ligger!

Fra : Erik W.

Dato : 30-04-03 21:39

"Anders" skrev...
> Jeg har en ven der har en relativt ny(P3 - 1000 MHz) IBM bærbar hvor
> baggrundsbelysningen er gået i udu. Gælder det også her at en reperation
> ikke kan betale sig?

Det kommer an på hvad det vil koste at reparere den. Prøv at få et tilbud på
reparationen. Når I får en pris på hvad det koster at reparere den så
sammenlign det med hvad det vil koste at købe samme model brugt. En bærbar
IBM med 1000Mhz P3 burde dere være en del kilometer i endnu. Hvis det er for
dyt at fixe den, kan man jo overveje samme fremgangsmåde som jeg foreslog
Jemo.
Mvh Erik