Skærme
Fijala 3554
Hvilket mærke fladskærme skal man købe?
Fra : Peter \(8464\)

Dato : 30-04-03 08:01

Hej NG.

For et par dage siden bestilte vi i vores firma 7 stk. AOC 15" LCD skærme.
Det viste sig at 4 ud af de 7 havde en død pixel Vi valgte AOC skærmene
fordi de var noget af de billigste vi kunne få, men det er jo alligevel
ærgerligt med døde pixels.

Jeg vil derfor spørge om i kan anbefale nogle mærker der er billige, men
ikke har en ret høj fejlprocent på deres skærme.

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : Esben

Dato : 30-04-03 08:52

"Peter (8464)" <adminFJERNDETTE@silkeborgmuseum.dk> skrev i en
meddelelse news:b8ns7b$e1h$1@sunsite.dk...
> [...]
men
> ikke har en ret høj fejlprocent på deres skærme.

Neovo er der ihvertfald meget få der klager over.

--
Esben

Fra : Erik W.

Dato : 30-04-03 08:57

"Peter (8464)" skrev ...
> Jeg vil derfor spørge om i kan anbefale nogle mærker der er billige, men
> ikke har en ret høj fejlprocent på deres skærme.

Som du kan læse i artiklen http://www4.tomshardware.com/display/20030319/ er
markedet for TFT skærme stadig noget af en jungle. Philips har så vidt jeg
ved som de eneste en zero dead pixel politik (og det gælder endda ikke alle
slags pixelfejl)). Og de har da en del skærme som er både billige og gode
til professionelt brug. Jeg tror dog det alligevel er klogt at have en klar
aftale inden man køber, for jeg har ikke kunnet finde en salgsbeskrivelse af
en Philipsskærm hvor det udtrykkeligt står at der er garanti for nul
pixelfejl.
.... men læs artiklen fra Toms hardware, - den kommer rundt om det meste.
Mvh Erik

Fra : -ALU-

Dato : 30-04-03 19:36

> Jeg vil derfor spørge om i kan anbefale nogle mærker der er billige, men
> ikke har en ret høj fejlprocent på deres skærme.

Jeg ved at nogle af forhandlerne på www.edbpriser.dk har fejl-% noteret ved
de enkelte varer på selve forhandlerens hjemmeside..

-A-