Skærme
Fijala 3554
Lidt forviret om opløsning ved Acer AL732
Fra : Flare

Dato : 29-04-03 19:22

Alle steder står der at den kører i 1280 * 1024. Men så DL jeg manualen og
der står der.

MAX Res: 1280 x 1024
Recommended: 1024 * 768.

ftp://ftp.acer-euro.com/monitor/lcd/manuals/al732/al732-uk.pdf

Ok jeg trode at en TFT skærm havde en nativ opløsning hvor den var klart
bedst. Og alle steder har jeg fået det indtryk at det var 1280*1024 for
denne skærm.

Endvidre står der at den har et kontrast forhold på 1:400 hvor alle andre
steder er der opgivet 1.450

Nogen der kan rede trådende ud?

Mvh
Anders

Fra : Erik W.

Dato : 29-04-03 21:37

"Flare" skrev ...
> Alle steder står der at den kører i 1280 * 1024. Men så DL jeg manualen og
> der står der.
>
> MAX Res: 1280 x 1024
> Recommended: 1024 * 768.

I min trykte manual står der

MAX Res: 1280 x 1024 @ 75Hz
Recommended: 1280 x 1024 @ 60Hz

> Endvidre står der at den har et kontrast forhold på 1:400 hvor alle andre
> steder er der opgivet 1.450

Jeg tror vi altid her i gruppen har været enige om at være lidt skeptiske
overfor opgivne kontrastværdier, også den her specifikke AL732 opgivelse.
DEt gælder alle skærme tag dem med et gran salt.

Mvh Erik

Fra : Flare

Dato : 29-04-03 21:44

> I min trykte manual står der
>
> MAX Res: 1280 x 1024 @ 75Hz
> Recommended: 1280 x 1024 @ 60Hz

Kunne sgu heller ikke forstå det. Så er den bestilt ved SHG. Der står 5-7
dage. Men i min ordrer står der at den regnes med at blive afsendt d.
01.05.03 :)

Anders