Skærme
Fijala 3554
2 skærme, hvordan ?
Fra : NN

Dato : 28-04-03 15:24

Nogen der ved hvordan jeg sætter 2 skærme til min PC, jeg kører XP PRO. ?

Jeg er ude efter at kunne flytte min curser fra den ene til den anden skærm
og derved kunne arbejde på 2 skærme samtidig, og med HVERT sit program på
skærmene.

Skal man bruge et specielt program ?

Kenneth

Fra : Mogens

Dato : 28-04-03 17:56

On Mon, 28 Apr 2003 16:23:45 +0200, "NN" <mclaren_51@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>og derved kunne arbejde på 2 skærme samtidig, og med HVERT sit program på

Hvilket grafikkort har du ?

F.eks. har mange Radeon kort 2 monitor udgange
og så er det ikke noget problem.

mvh Mogens

Fra : NN

Dato : 28-04-03 16:09

Jeg har et ATI radeon men kun 1 skærm udgang.
Kan jeg bare sætte et hvilket som helst grafikkort mere i ?

Kenneth

Fra : Klaus Bergh

Dato : 28-04-03 17:58

Ja du kan bare sætte et pci kort i også, så skulle det virke, det har det
ihvertfald gjort for mig. Dog er det andet jo nemmere

Fra : NN

Dato : 28-04-03 20:38

Men hvordan kan jeg så have et program på den ene, og et andet program på
den anden, og så bare køre musen fra skærm til skærm ?

Fra : Mogens

Dato : 28-04-03 23:47

On Mon, 28 Apr 2003 21:37:30 +0200, "NN" <mclaren_51@hotmail.com>
wrote:

>Men hvordan kan jeg så have et program på den ene, og et andet program på
>den anden, og så bare køre musen fra skærm til skærm ?

Jeg ved ikke hvordan det virker med 2 forskellige
grafikkort, men med et Radeon kort med dobbelt
monitor udgang er det indbygget i driverne, så når
man sætter skærm nr 2 til, så stiller man bare i
skærm-indstillingerne hvordan man vil bruge den
ekstra skærm og om den står til højre eller venstre
for hovedskærmen. Så klarer driveren resten og
jeg kan surfe nettet på den ene skærm mens jeg
tegner, skriver breve eller har en film kørende på
den anden.

mvh Mogens

Fra : Klaus G.

Dato : 28-04-03 23:06

> [...]
> for hovedskærmen. Så klarer driveren resten og
> jeg kan surfe nettet på den ene skærm mens jeg
> tegner, skriver breve eller har en film kørende på

Jeg har selv et Radeon 9700 Pro, og der er D-Sub(er det ikke det det
hedder?), DVI, og tv-out bagpå. Jeg har nu en CRT skærm tilsluttet, men
overvejer at købe en LCD, da min CRT er 21", og ret bøvlet at slæbe til LAN
hele tiden. Hvis jeg så har 2skærme tilsluttet på samme tid (D-Sub, og DVI),
virker det så på samme måde som du skriver? At man selv kan bestemme hvad
der skal være på hver skærm? Og ved du om det er muligt at vise film på den
ene, og så spille f.eks. spil på den anden? Nogle spil kan godt trække i
langdrag nemlig, samt i andre er der en del ventetid(Couter-Strike f.eks.)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

Fra : Mogens

Dato : 29-04-03 01:22

On Tue, 29 Apr 2003 00:06:16 +0200, "Klaus G."
<klaus_godt@hotmail.com> wrote:

>Jeg har selv et Radeon 9700 Pro,

Mit er et billigt Radeon 7500

>og der er D-Sub(er det ikke det det hedder?)

Jo, det tror jeg nok.

>Hvis jeg så har 2skærme tilsluttet på samme tid (D-Sub, og DVI),
>virker det så på samme måde som du skriver?

Jeg ved ikke om det gør nogen forskel at den ene skærm er
sat til DVI. Jeg har stikket, men ingen fladskærm at prøve med.
Men jeg vil da regne med at det er det samme som med 2 almindelige
skærme.

>Og ved du om det er muligt at vise film på den
>ene, og så spille f.eks. spil på den anden?

Det har jeg desværre ikke prøvet, men det burde da være
muligt hvis ellers din CPU kan klare den ekstre belastning
uden at begge dele kommer til at hakke.

Måske der er nogen i gruppen som kan give et bedre svar

mvh Mogens

Fra : Klaus Bergh

Dato : 29-04-03 13:43

nu er det et stykke tid siden jeg brugte et agp og et pci kort, har et
geforce 4 nu, med to skærmudgange. Men det sættes ganske simpelt op inde i
dit operativ sys. ihvertfald kan win xp og 98 finde ud af det.

samme sted som man sætter skærm opløsning osv, skulle der gerne fremkomme to
skærme, og så er det bare at sætte det op

Fra : No1

Dato : 02-05-03 01:14

> [...]
skærm
> og derved kunne arbejde på 2 skærme samtidig, og med HVERT sit program på

Det gør jeg, har lige købt et Creative GF2mx200 PCI til ca. 200 plus moms.
Se edbpriser.dk. Rimelig billigt for et 32MB PCI kort. Har ingen blæser, så
det er lydløst. Virker fint sammen med mit AGP kort.

Dog virker 3d acceleration over 2 skærme ikke i WinXP, hvis nogen har viden
om det må de gerne sige til - jeg vil gerne køre flight simulator over flere
skærme _med_ 3d acceleration.

Nogle programmer fungerer dog ikke helt gnidnigsfrit med flere skærme (bl.a.
Pinaccle PCTV Vision - nogen der kender en løsning? . Men så kan man
altid beholde dem på sin primære skærm.

> Skal man bruge et specielt program ?
Nej, i WinXP eller 98 (og ME og 2000?) klarer windows det.