Værd at vide om soltek FRN2-L nforce2 400 ~
Fra : JK

Dato : 17-05-03 08:04

Hej

Læs dette review:
http://www.hardwarezone.com/articles/articles.hwz?cid=6&aid=730

helt nyt.

De skriver om meget ram inkompatibilitet.

(Men jeg bruger nu twinmos pc2700 ved 200 MHz).

Om bios flash:

Another thing that users should note is in the BIOS flashing
procedure. For most of us who are used to flashing BIOS, it often work
with just the simple command "awdflash xxxx.bin". However, users
should note that this will not work on the Soltek SL-75FRN2-L board.
Once you do that, you'll end up with a dead motherboard, for sure. The
instructions provided with the BIOS contains a few other switches that
should be included in the command line. Several users have already
reported dead boards as a result of that. Therefore, do be very
careful when flashing this board. There's a big price to pay for not
following instructions.

og man _skal_ bruge den awdflash, der er i zip-filen, bios er
downloaded i.

Der må forventes en bios-opdatering snart.

Men bundkortet _er_ med nforce2 400, som de skriver i indledningen

mvh

John

Fra : Floppe

Dato : 18-05-03 01:45

Tak, Rart at vide at der kan opstå problemer når man flash'er bios'en. Jeg vil
dog lige tilføje at det kører stabilt uden chipset køleren, gider ikke sende
det retur og vente 4 uger på et nyt pga. køleren er i stykker. Så hvis din PC
begynder at larme som sindsygt så er det nok køleren.

Sgu nok bare mig der har fået en mandags model.

MVH Floppe

http://www.newsfeed.com The #1 Newsgroup Service in the World! >100,000 Newsgroups
---9 East/West-Coast Specialized Servers - Total Privacy via Encryption Í-

Fra : JK

Dato : 18-05-03 11:46

On Sun, 18 May 2003 02:45:02 +0200, Floppe <trapost@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>begynder at larme som sindsygt så er det nok køleren.
>
>Sgu nok bare mig der har fået en mandags model.

Det prøvede jeg så. At tage chipset køleren af. Det gik ikke godt. Den
begyndte på memory-dump.

Så nu sidder køleren på chipset igen. Men jeg kører også 11x200 med en
1700+ JIUHB DLT 0310 ved 1.55 volt.

mvh

John