Ustabile ECS bundkort
Fra : Peter \(8464\)

Dato : 15-05-03 21:19

Hvordan er det nu lige med ECS K7SEM... er de ustabile når der sidder 1
eller 2 RAM moduler i?

Og vil det køre mere stabilt under win2k end win98se?

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : Floppe

Dato : 16-05-03 02:03

On Thu, 15 May 2003 22:19:23 +0200 "Peter \(8464\)"
<peterFJERNDETTE@silkeborgmuseum.dk> wrote:

> [...]
> eller 2 RAM moduler i?
>
> Og vil det køre mere stabilt under win2k end win98se?

Har selv kørt stabilt med et enkelt modul, men kender ikke noget til om der
skulle være problemer med 2 stk. Men et skod mobo er det, har haft 2 stk pga
rep/ombyt, chipset'et har det med at blive defekt og vil kun køre ved 100 MHz,
fik tilsidst byttet det til et Soltek. Ingen server problemer længere

MVH Floppe

http://www.newsfeed.com The #1 Newsgroup Service in the World! >100,000 Newsgroups
---9 East/West-Coast Specialized Servers - Total Privacy via Encryption Í-

Fra : Peter \(8684\)

Dato : 16-05-03 08:09

> [...]
> skulle være problemer med 2 stk. Men et
> skod mobo er det, har haft 2 stk pga
> rep/ombyt, chipset'et har det med at blive

Jeg kører også med en stang nu.. og det er _meget_ ustabilt! Jeg mener bare
at have hørt at det måske skulle blive bedre ved at putte to stænger i.. Men
ja - et skod bundkort er det sgu. Køber aldrig ECS længere, selvom det jo er
en meget billig løsning med onboard vga osv..

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : Lasse\(8900\)

Dato : 16-05-03 08:34

"Peter (8684)" <admin@silkeborgmuseum.dk> skrev i en meddelelse
jo er en meget billig løsning med onboard vga osv..

jeg har osse døjet med et Ecs bundkort købte et nyt MSI KT3 ultra 2 og har
ikke haft problemer siden.Og det er overclokke venligt så selv jeg kan finde
ud af det
Prisen er osse lav 529 kr, men tager så kun ddr ram
--
Lasse (8900)

You´ll never walk alone

Fra : Floppe

Dato : 16-05-03 12:00

On Fri, 16 May 2003 09:09:12 +0200 "Peter \(8684\)" <admin@silkeborgmuseum.dk>
wrote:

> [...]
> ja - et skod bundkort er det sgu. Køber aldrig ECS længere, selvom det jo er
> en meget billig løsning med onboard vga osv..

Prøv engang og sæt hastigheden ned fra 133/133 til 100/100, og se om den kører
stabilt, det er en typisk fejl ved chipset'et.

Fra : Kai L J Rasmussen

Dato : 18-05-03 23:23

Jeg har nu også en til min knægt .... det køre fint !

--
Hilsen Kai
som er ved at gå over til kai@abou.dk

WWW.ABOU.DK