Abit NF7 spørgsmål
Fra : Carsten Steffensen

Dato : 14-05-03 16:45

Hejsa gruppe, jeg har lige bestilt et NF7 bundkort. Det ser jo ganske
lækkert ud, men nu er jeg lige kommet dybt i tvivl om en enkelt ting. Den
har et ekstra 4 pin strømindtag på sig, og min gode gamle PSU har kun det
almindelige ATX stik på sig. Jeg er ret glad for min psu, strømstærk og
støjsvag, så jeg tænkte om man skal bruge det 4 pin stik ??
Jeg kan se at Epox 8RDA ikke har det, så jeg tænker det måske er valgfrit ?

/Carsten Steffensen

Fra : Allan / Kolding

Dato : 16-05-03 20:53

Det kaldes ATX suply power det lille stik.

Jeg har et Asus P4S8X kort, som jeg glemte at sætte stikket i !
Det kørte fint, det var et tilfælde at jeg opdagede det.
Har hørt om MSI kort som ikke kan køre uden.

KLIP

Fra : Carsten Steffensen

Dato : 17-05-03 03:38

Allan / Kolding wrote:
> Det kaldes ATX suply power det lille stik.
>
> Jeg har et Asus P4S8X kort, som jeg glemte at sætte stikket i !
> Det kørte fint, det var et tilfælde at jeg opdagede det.
> Har hørt om MSI kort som ikke kan køre uden.

Jeps, jeg tog og købte mig en ny PSU for at være på den sikre side, men den
kan godt starte uden stikket. Dejligt bundkort :) Er enormt tilfreds med
det, kører En Tbred 1700+ JIUHB ved 1836 Mhz (166FSB) med 2x512 Mb PC2700
Ram. Det er rammen der sætter grænsen her tror jeg, kan ikke tvinge cpu over
42 grader ved fuldt load i lang tid. Lyden er enda rimelig fornuftig, og
onboard lan er jo ganske rart.

/Carsten

Fra : Martin Johansson

Dato : 20-05-03 23:50

"Carsten Steffensen" <cs@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
over
> 42 grader ved fuldt load i lang tid. Lyden er enda rimelig fornuftig, og

Ja det er et dejligt bundkort, jeg bestilte mit rev 2.0 i England sammen med
2 Corsair PC3200 moduler.
Kører lige nu med en JIUHB DUT3C processor.
10*200@1.7V og det kører bare derudaf.

Lydsiden er der ikke en finger at sætte på, driverne er også noget bedre end
creatives og så bruger det ikke mere cpu kraft.
Onboard lan fungerer også fint.

Få fat i noget bedre ram, så kan du rigtigt udnytte kortets potentiale.

Det eneste der er lidt underligt er placeringen af atx stikket, hos mig
ligger kablet hen over mit Radeon 9700 det hjælper nok ikke ligefrem på
temperaturen.