Hurtigste Ahtlon processor med 200 MHz FSB~
Fra : Kasper

Dato : 14-05-03 15:30

Hej ng.

Jeg sidder med et A7V-E bundkort der kører med socket A og 200 MHz på
FSB'en. Lige nu sidder der en Duron 750 MHz processor på, men jeg vil
gerne have en Athlon, og den skal selvfølgelig være så hurtig som
mulig. På edb priser, og andre steder jeg har set, kan man kun købe
Athlonen op til 950 MHz, mens man kan få en Duron på 1300 MHz, og mit
spørgsmål er så om det virkelig kan være rigtigt at man ikke kan købe
en ny Atlhon der er over 950 MHz?

Kan i hjælpe til et sted hvor jeg kan få en Athlon på over 1200 MHz,
eller laves de ikke?

/Kasper

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 14-05-03 16:03

Kasper wrote:

> Jeg sidder med et A7V-E bundkort der kører med socket A og 200 MHz på
> FSB'en.

Og så er det vi har balladen - jeg skulle til at svare Barton 3200+,
men FSB'en på dit bundkort kører i realiteten med 100 MHz.

Du kan se hvilke processorer der kan bruges her;

http://www.asus.com/support/cpusupport/cpusupport.aspx

(der findes Athlon 1400 til socket A, og sådan en koster ikke meget som
brugt - men den bruger mange(73) Watt)

Fra : Kasper

Dato : 14-05-03 17:18

On Wed, 14 May 2003 17:02:31 +0200, "Jens C. Hansen [Odense]"
<greylion@gmx.net> wrote:

> [...]
>
>http://www.asus.com/support/cpusupport/cpusupport.aspx
>

>(der findes Athlon 1400 til socket A, og sådan en koster ikke meget som
Tak for svaret - du ved vel ikke tilfældigvis hvor meget Duron 1300
bruger? og evt. hvor meget jeg vil mangle i performance i forhold til
en athlon 1400?
Før kørte jeg med en Athlon K7 classic slot A 700 MHz, og den var en
del hurtigere under opstart end min nuværende Duron 750 MHz - og det
gamle bundkort kørte endda kun 100 MHz på rammene.

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 14-05-03 18:30

Kasper wrote:

> Tak for svaret - du ved vel ikke tilfældigvis hvor meget Duron 1300
> bruger?

Det kan du se her;

http://users.erols.com/chare/elec.htm

> og evt. hvor meget jeg vil mangle i performance i forhold til
> en athlon 1400?

Kommer an på hvad du bruger den til, men ca. 5-15 %.
Ikke noget man mærker til daglig.

> Før kørte jeg med en Athlon K7 classic slot A 700 MHz, og den var en
> del hurtigere under opstart end min nuværende Duron 750 MHz - og det
> gamle bundkort kørte endda kun 100 MHz på rammene.

Hvad var det gamle bundkort, og hvad er det nye?

Fra : Kasper

Dato : 14-05-03 18:34

On Wed, 14 May 2003 19:30:28 +0200, "Jens C. Hansen [Odense]"
<greylion@gmx.net> wrote:

>Hvad var det gamle bundkort, og hvad er det nye?
Det gamle var et Asus K7M, og det "nye" er et Asus A7V-E